نقش نگرش تفکر انتقادی و سبک ‌های شناختی یادگیری در پیش ‏بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش نگرش تفکر انتقادی و سبک ‌های شناختی یادگیری در پیش ‏بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش نگرش تفکر انتقادی و سبک ‌های شناختی یادگیری در پیش ‏بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش نگرش تفکر انتقادی و سبک ‌های شناختی یادگیری در پیش ‏بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش نگرش تفکر انتقادی و سبک ‌های شناختی یادگیری در پیش ‏بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: اهمیت افزایش و بهبود مهارت‌ های تفکر انتقادی دانشجویان در شرایط رشد فزاینده دانش بشر، امری آشکار است. هدف اصلی این پژوهش تعیین سهم نگرش تفکر انتقادی و شیوه‏ های شناختی یادگیری در پیش‏ بینی تغییرات پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.روش‌ ها: پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ بود. یک نمونه ۱۸۰ نفره از دانشجویان بر اساس روش نمونه‌ گیری تصادفی طبقه ‌ای به تفکیک جنسیت و دانشکده انتخاب شدند و علاوه بر گزارش معدل خود، به پرسشنامه ‏های نگرش تفکر انتقادی کالیفرنیا و سبک ‌های یادگیری کلب پاسخ گفتند.نتایج: بر طبق یافته ‌ها نگرش تفکر انتقادی (۰.۱۳۲=ضریب بتا) و مشاهده تاملی (-۰.۱۳۶=ضریب بتا) ۵ درصد از تغییرات پیشرفت تحصیلی را تبیین می ‏کند. بین آزمایشگری فعال و پیشرفت تحصیلی نیز همبستگی مثبت وجود دارد (P<0.05). همچنین میانگین نمره پیشرفت تحصیلی و نگرش تفکر انتقادی در سبک‌ های یادگیری تفاوت داشت (P<0.05)؛ سبک هم ‌گرا با بیشترین نمره پیشرفت تحصیلی و بالاترین نگرش تفکر انتقادی همراه بود. بین نگرش تفکر انتقادی و مشاهده تاملی رابطه منفی وجود دارد (P<0.01)، این رابطه با مفهوم‏ سازی انتزاعی مثبت است (P<0.05).نتیجه‌ گیری: نقش نگرش تفکر انتقادی و سبک ‌های شناختی یادگیری در میزان پیشرفت تحصیلی اجتناب‌ ناپذیر است. توصیه می شود اعضای هیات ‌علمی با کاربست رویکردها و رویه های نوین آموزشی، سبک ‌های شناختی یادگیری دانشجویان را مدنظر قرار دهند و در پرورش مهارت ‌های تفکر انتقادی ایشان بکوشند.

کلید واژه: نگرش تفکر انتقادی، سبک ‏های یادگیری، شیوه ‏های شناختی یادگیری، پیشرفت تحصیلی، دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.