بازروز پژوهشی – آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: گزارش یک تجربه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بازروز پژوهشی – آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: گزارش یک تجربه دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بازروز پژوهشی – آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: گزارش یک تجربه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بازروز پژوهشی – آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: گزارش یک تجربه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بازروز پژوهشی – آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: گزارش یک تجربه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: «باز‌روز» های آموزشی، در بسیاری از کشورهای جهان بخشی از برنامه رسمی دانشگاه ‌ها است. این برنامه با هدف ایجاد فرصتی برای دانش ‌آموزان جهت ملاقات با اساتید و دانشجویان و بحث پیرامون جو این دانشگاه‌ ها (عمدتا از نظر آموزشی) هر ساله اجرا می ‌شود. در اقدام پژوهی حاضر، گزارشی از اولین بازروز پژوهشی – آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که برای دانش ‌آموزان مقطع متوسطه اجرا شده، و نتایج آن ارائه می ‌شود.روش‌ ها: در این مطالعه اقدام پژوهی که در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ انجام گرفت، از ۱۲۰ نفر از دانش ‌آموزان ۱۲ دبیرستان شهر اصفهان که بیشترین تعداد قبولی در کنکور سراسری را داشتند، دعوت به‌ عمل آمد. برنامه این روز شامل سخنرانی ‌هایی در زمینه تفکر خلاق و پژوهش ‌های پایه و بالینی، نمایش کلیپی از مشکلات رایج پژوهش ‌های دانشجویی در دانشگاه‌‌ های کشور، نمایش فیلمی مربوط به برندگان جایزه نوبل سال ۲۰۰۲، برگزاری پانل آشنایی دانش ‌آموزان با دورنمای پژوهشی رشته ‌های مختلف دانشگاه، و بازدید آنها از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان بود. در این برنامه به هر یک از شرکت ‌کنندگان بسته ‌ای نیز مشتمل بر کتابچه ‌هایی جهت آشنایی با دانشگاه و کلیه رشته ‌های تحصیلی موجود در آن و یک فرم جمع ‌آوری اطلاعات برای تبیین علایق و نیازهای آموزشی و پژوهشی دانش ‌آموزان و نظرسنجی پیرامون برگزاری برنامه باز‌روز دانشگاه ارائه گردید. برای تحلیل توصیفی، از شاخص‌ فراوانی و برای آنالیز تحلیلی از آزمونT-student ، از آزمون مجذور کای استفاده گردید.نتایج: ۶۸ نفر از ۶ دبیرستان (۵۶.۶ درصد از دعوت شدگان) در برنامه شرکت کردند و ۵۸ نفر (۸۵ درصد) فرم جمع‌ آوری اطلاعات را تکمیل نمودند. ۶۷‌ درصد از شرکت ‌کنندگان (۳۷ نفر) رشته پزشکی را انتخاب اول خود عنوان نمودند. در میان علل انگیزشی انتخاب رشته ‌ها، تنها در انتخاب درآمد میان دو جنس اختلاف معنادار آماری (p=0.031) وجود داشت. ۳۲ نفر (۵۵ ‌درصد) از شرکت ‌کنندگان از کفایت اطلاعاتشان در مورد انتخاب رشته راضی بودند. انتخاب اول ۶۰‌ درصد (۳۵ نفر) از حاضرین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. ۸۸ درصد (۴۶ نفر) از شرکت ‌کنندگان از حضور در این برنامه احساس رضایت نمودند.نتیجه‌ گیری: نتایج برگزاری این برنامه، لزوم و امکان ‌پذیری برگزاری برنامه ‌هایی برای آشنایی دانش ‌آموزان با ظرفیت ‌ها و امکانات پژوهشی دانشگاه ‌ها را نشان می ‌دهد. همچنین یافته ‌ها حاکی از لزوم توجه بیشتر دانشگاه ‌ها به اطلاع ‌رسانی مناسب به دانش ‌آموزان در زمینه انتخاب رشته تحصیلی و نیاز به سرمایه ‌گذاری بیشتر برای ایجاد و افزایش توانمندی ‌های پژوهشی در قالب دوره ‌ها و کارگاه‌ های آموزشی در مقطع متوسطه و سال ‌های ابتدایی ورود به دانشگاه است.

کلید واژه: باز‌روز، روز معارفه، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژوهش دانشجویی، دانش ‌آموزان مقطع دبیرستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.