بررسی تاثیر مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری در اضطراب و سازگاری کودکان مبتلا به لکنت زبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری در اضطراب و سازگاری کودکان مبتلا به لکنت زبان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری در اضطراب و سازگاری کودکان مبتلا به لکنت زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری در اضطراب و سازگاری کودکان مبتلا به لکنت زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری در اضطراب و سازگاری کودکان مبتلا به لکنت زبان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در علوم توانبخشی

تعداد صفحات :۲۰

مقدمه: در دهه های گذشته، روان شناسان روی اثربخشی عوامل خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی (به ویژه، رویکردهای شناختی- رفتاری و مهارت های زندگی) در سلامت روانی و درمان اختلال های روانی تاکید کرده اند.مواد و روش ها: این تحقیق از نوع تحقیق های نیمه تجربی (طرح پیش آزمون- پس آزمون و آزمون پیگیری با گروه شاهد) است، که به منظور بررسی تاثیر مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب و افزایش سازگاری کودکان مبتلا به لکنت زبان در شهر نیشابور صورت گرفت. بدین منظور ۳۰ نفر از کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به لکنت زبان مراجعه کننده به کلینیک های گفتار درمانی به صورت تصادفی انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش (۱۵ نفر) و شاهد (۱۵ نفر) تقسیم شدند. آزمون اضطراب Spence و سازگاری با لکنت زبان جهت اندازه گیری سطح اضطراب و سازگاری آزمودنی ها مورد استفاده قرار گرفت. سپس، آموزش مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری به شیوه گروهی طی ۸ جلسه ۹۰ دقیقه ای به گروه آزمایش ارائه گردید، اما گروه شاهد هیچ گونه آموزشی را دریافت نکرد. در پایان دوره آموزش و دو ماه بعد از آن، هر دو گروه مجددا به وسیله آزمون های فوق مورد آزمون قرار گرفتند.یافته ها: داده ها بر اساس آزمون t در گروه های مستقل و وابسته و با کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری در کاهش اضطراب و افزایش سازگاری با لکنت زبان در آزمودنی ها موثر بوده است ( .(P<0.05بحث: دلیل کارآمدی شیوه های گروهی آموزش مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری زیربنای آموزشی آن ها است. چرا که در این شیوه هم بر جنبه های شناختی و هم رفتاری تاکید می شود. از سوی دیگر، برای اثربخشی بیشتر آموزش ها به زمان بیشتری نیاز است. هم چنین، کنترل عوامل اثرگذار می تواند در اثربخشی بیشتر این آموزش ها موثر باشد.

کلید واژه: مهارت های مقابله ای شناختی- رفتاری گروهی، اضطراب، سازگاری، لکنت زبان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.