اعتباریابی، رواسازی، و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا برای دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اعتباریابی، رواسازی، و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا برای دانشجویان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اعتباریابی، رواسازی، و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا برای دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اعتباریابی، رواسازی، و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا برای دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اعتباریابی، رواسازی، و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا برای دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اندازه گیری تربیتی

تعداد صفحات :۲۶

به منظور اعتباریابی، رواسازی، و هنجاریابی آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا برای دانشجویان دانشگاه ملایر، نمونه ای به حجم ۳۴۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. این دانشجویان به عنوان آزمودنی تحت شرایط یکسان به سوالات آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا پاسخ دادند. محتوای سوالات آزمون ترجمه شد، ماده های آن با فرهنگ ایرانی متناسب شد و سوالات نامناسب حذف گردید. اعتبار آزمون به روش کودر – ریچاردسون ۰.۶۸۹، به روش دو نیمه ای کردن آزمون ۰.۵۵۸، و به روش بازآزمایی ۰.۶۵۲ برآورد شد. روایی آزمون به روش روایی سازه (روایی همگرایی و واگرایی) بررسی شد. در روایی همگرایی همبستگی نمرات آزمون با نمرات آزمون تفکر انتقادی واتسون – گلاسر ۰.۶۴ برآورد شد. در روایی واگرایی همبستگی نمرات آزمون با معدل دانشجویان، و نمرات آزمون اضطراب کتل به ترتیب ۰.۳۱ و ۰.۲۵- برآورد شد، این همبستگی ها نشان می دهند که تفکر انتقادی، معدل و اضطراب سازه های متفاوتی هستند. تحلیل عاملی پاسخ های دانشجویان به آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا نشان داد که این آزمون از ۱۵ عامل با ارزش ویژه بزرگتر از یک اشباع است که این عوامل مجموعا ۶۱.۴۲ درصد از واریانس کل آزمون را توجیه می کنند. البته فقط سه عامل نخست با بیش از ۳ سوال همبستگی بالاتر از۰.۳ بودند. بین میانگین نمرات آزمون در گروه های تحصیلی و جنسی تفاوت معنی دار مشاهده نشد. در نهایت برای آزمون هنجار تهیه شد.

کلید واژه: آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا، آزمون تفکر انتقادی واتسون – گلاسر، اعتبار، تفکر انتقادی، روایی، هنجار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.