بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه ادراک از کلاس :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اندازه گیری تربیتی
تعداد صفحات :۲۶
هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی پرسشنامه ادراک از کلاس است. این پرسشنامه توسط فراسر، مک روبین، و فیشر (۱۹۹۶) ساخته شده است. به همین منظور به طور تصادفی ۸۳۰ دانش آموز دختر و پسر از بین دبیرستان های سطح شهر تهران، انتخاب شدند. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین روایی عاملی آن از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. همسو با نتایج پژوهش فراسر، فیشر، مک روبین (۱۹۹۶) و درمن (۲۰۰۹) مطالعه حاضر نشان داد که این پرسشنامه از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضرایب آلفای کرانباخ در زیر مقیاس های آن بین ۰.۷۹ تا ۰.۹۰ است. همچنین نتایج تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی موید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برازش، مدل را تایید می کنند. بنابراین، این پرسشنامه می تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی ادراک دانش آموزان از محیط کلاس باشد.
کلید واژه: ادراک از کلاس، روایی عاملی، پایایی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.