اثربخشی آموزش های عقلانی – هیجانی به شیوه گروهی بر عزت نفس و اضطراب دانش آموزان تیز هوش پسر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش های عقلانی – هیجانی به شیوه گروهی بر عزت نفس و اضطراب دانش آموزان تیز هوش پسر دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش های عقلانی – هیجانی به شیوه گروهی بر عزت نفس و اضطراب دانش آموزان تیز هوش پسر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش های عقلانی – هیجانی به شیوه گروهی بر عزت نفس و اضطراب دانش آموزان تیز هوش پسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش های عقلانی – هیجانی به شیوه گروهی بر عزت نفس و اضطراب دانش آموزان تیز هوش پسر :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)

تعداد صفحات :۱۰

با توجه به بررسی های به عمل آمده تاکنون مطالعه ای در مورد آموزش های عقلانی – هیجانی روی دانش آموزان تیزهوش با توجه به ویژگی های برجسته شناختی آنان انجام نشده است. از این رو این پژوهش با هدف تعیین اثر بخشی آموزش های عقلانی – عاطفی به شیوه گروهی بر عزت نفس و اضطراب دانش آموزان پسر تیز هوش مقطع متوسطه شهرستان گناباد در سال ۱۳۹۰ انجام شد. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. حجم نمونه به تعداد ۴۰ نفر، (۲۰ نفر گروه آزمایش و ۲۰ نفر گروه گواه) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده از دانش آموزان پسر تیز هوش مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی گناباد انتخاب گردید. ابتدا در هر دو گروه پیش آزمون به وسیله پرسشنامه های عزت نفس کوپر اسمیت و اضطراب اسپیلبرگر اجرا شد، سپس گروه آزمایش به تعداد ۱۲ جلسه در معرض آموزش های عقلانی – هیجانی قرار گرفتند. در پایان آموزش، پس آزمون در هر دو گروه اجرا گردید. داده های پژوهش با برنامه ۱۱.۵-SPSS و آزمون تی زوجی اختلافی تحلیل شد. نتایج نشان داد تفاوت میانگین نمرات عزت نفس در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور معنی داری افزایش یافته است (P=0.01). همچنین تفاوت میانگین نمرات اضطراب در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش یافت (P=0.04). با توجه به نتایج فوق، آموزش های گروهی عقلانی – هیجانی برای دانش آموزان تیزهوش بویژه افرادی که اضطراب بالایی را تجربه کرده یا از عزت نفس پایینی برخوردارند، ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: آموزش های عقلانی – هیجانی، اضطراب، دانش آموز تیز هوش، عزت نفس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.