بررسی مقدماتی الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقدماتی الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقدماتی الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقدماتی الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقدماتی الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ناتوانی های یادگیری

تعداد صفحات :۲۷

پژوهش حاضر با هدف تعیین الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی و ارزیابی آزمون ترسیم ساعت به عنوان ابزاری برای غربالگری در جمعیت کودکان ایرانی انجام شد. پژوهش حاضر از نوع پس رویدادی با گروه همتا است که در آن ۵۳ دانش آموز نارساخوان ۹ تا ۱۱ ساله با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و ۵۳ دانش آموز عادی که از نظر سن، جنسیت، دست برتری، پایه تحصیلی و هوش بهر با آن ها همتا بودند، با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از این رو حجم کل نمونه مورد بررسی ۱۰۶ نفر بود. شرکت کنندگان، پس از تکمیل فرم معلمان و والدین فهرست نشانه مرضی کودک، مقیاس هوشی و کسلر کودکان، آزمون تشخیص خواندن و مصاحبه با ساختار بر اساس ملاک های چاپ چهارم راهنمای تشخیصی و آماری انجمن روان پزشکی آمریکا انتخاب شدند. مفهوم سازی زمان و ترسیم ساعت، به طور جداگانه و با استفاده از سامانه نمره گذاری کوهن، ریکی، کیبی و ادموندز که بر روی کودکان مدرسه رو هنجار شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها با تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شد. نتایج نشان داد که عملکرد کودکان با نارساخوانی تحولی، در ترسیم ساعت و جایگزینی عقربه ها به طور معناداری از کودکان عادی ضعیف تر است. تحلیل کیفی عملکرد، خطاهایی را آشکار ساخت که ناشی از برنامه ریزی ضعیف در انجام تکلیف های نیازمند هماهنگی است. با توجه به تحلیل های کمی و کیفی و تفاوت های بین الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی، آزمون ترسیم ساعت ابزار غربالگری مناسب و بخش سودمندی از ارزیابی جامع عصب – روان شناختی در کودکان با نارساخوانی تحولی است.

کلید واژه: آزمون ترسیم ساعت، نارساخوانی تحولی، ارزیابی عصب – روان شناختی، کارکردهای اجرایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.