سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پرستاری و مامایی

تعداد صفحات :۹

مقدمه: حرفه ای شدن از مفاهیم بنیادی و پایه ای پرستاری است، این پدیده حاصل تعامل فرد–محیط کاری و ارتباطات بین فردی می باشد. این ارتباط به اعضای گروه امکان می دهد تا خودشان و منابع خود را نظم و سازمان بخشند و با همکاری یکدیگر مشکلات خود را رفع نمایند. لذا دانشجویان پرستاری باید در طول دوره تحصیل خود به سطح مناسبی از اجتماعی شدن دست یابند. مطالعات اندکی در کشورمان در زمینه بررسی سطح اجتماعی شدن دانشجویان پرستاری انجام شده است. هدف این مطالعه بررسی سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز می باشد.مواد و روشها: این مطالعه توصیفی در سال ۱۳۸۹ انجام شد. در این مطالعه ۲۸ فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری با روش سرشماری شرکت نمودند. برای جمع آوری داده ها از «پرسشنامه اجتماعی شدن حرفه ای» استفاده شد که حاوی ۴۸ گزینه است. نمره این پرسشنامه از ۴۸ تا ۳۳۶ متغیر است تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی انجام شد.یافته ها: ۷۱.۴ درصد فارغ التحصیلان پرستاری در طی دوره تحصیل دارای یک الگو در پرستاری بودند، مربیان بالینی ۶۰.۷ درصد و پرستاران ۲۵ درصد بهترین الگوهای آنها در انتقال فرهنگ پرستاری ذکر شدند. میانگین نمره اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان ۲۹.۵±۲۴۹.۹ بوده و ۶ دانشجو (۲۱.۴ %) در سطح متوسط و ۲۲ دانشجو (۷۸.۶%) در سطح زیاد اجتماعی شدن قرار داشتند.بحث و نتیجه گیری: سطح اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان پرستاری قابل قبول می باشد. با توجه به کم بودن متون پژوهشی در این زمینه و اهمیت توانمندی حرفه ای دانشجویان پرستاری در تحقق رسالت نظام سلامت، انجام مطالعات بیشتر با رفع محدودیت های مطالعه حاصل، پیشنهاد می گردد.

کلید واژه: اجتماعی شدن، اجتماعی شدن حرفه ای، آموزش پرستاری، دانشجوی پرستاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.