خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال ۱۳۸۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال ۱۳۸۸ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال ۱۳۸۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال ۱۳۸۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خودارزیابی دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال ۱۳۸۸ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: مهارت های بالینی کسب شده توسط دانشجویان از مسائل مهم آموزش پرستاری است. این مطالعه با هدف تعیین نظرات دانشجویان ترم آخر پرستاری در مورد میزان دستیابی آنها به مهارت های بالینی پرستاری داخلی-جراحی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷ انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی ۶۰ دانشجوی ترم آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷ که به شیوه سرشماری انتخاب شدند، شرکت داشتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای حاوی ۱۹۰ گزینه با مقیاس رتبه ای در خصوص مهارت های بالینی پرستاری داخلی – جراحی در حیطه های مراقبت از مددجویان مبتلا به بیماری های شایع داخلی – جراحی، پروسیجرهای مراقبتی، انجام و تفسیر آزمایشات تشخیصی، مراقبت های قبل، حین و بعد از رویه های تشخیصی، گزارش نویسی، دارو درمانی و کار با تجهیزات درمانی و نیز اطلاعات فردی دانشجویان بود. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش های آمار توصیفی انجام گرفت.نتایج: از نظر دانشجویان، مهارت های بالینی پرستاری داخلی – جراحی در ۱۸.۳ درصد موارد عالی، ۶۳.۳ خوب و ۱۸.۳ درصد متوسط گزارش شد. میانگین کلی نمرات مهارت های بالینی ۷۹.۰۸±۳۶۵.۵۱ از کل نمره ۵۷۰ و در سطح خوب بود. بیشترین مهارت در حیطه های دارودرمانی و پروسیجرهای مراقبتی، و کمترین مهارت در حیطه مراقبت های قبل، حین و بعد از رویه های تشخیصی گزارش شد.نتیجه گیری: اکثر دانشجویان پرستاری مهارت های بالینی پرستاری داخلی – جراحی خود را در سطح خوب و عالی گزارش کردند. در بعضی حیطه ها، مهارت های بالینی متوسط تا ضعیف و در برخی موارد نیز عدم انجام ذکر گردید، لذا لزوم ارزشیابی صحیح عملکرد بالینی دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی و بازنگری برنامه های آموزش بالینی با تاکید بر نقاط قوت آن ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: مهارت های بالینی، دانشجویان پرستاری، پرستاری داخلی – جراحی، خودارزیابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.