تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۹

مقدمه: آموزش گروه همتایان می تواند یک وسیله کمکی مفید در آموزش مهارت های بالینی باشد. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی بود.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی که طی سال ۸۹-۱۳۸۸ انجام شد، همه ۳۴ دانشجوی دندانپزشکی ورودی ۱۳۸۶ دانشکده دندانپزشکی تبریز که واحد ترمیمی عملی ۱ به آنها ارائه شده بود و شرایط ورود به مطالعه را داشتند به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند. در گروه مداخله در کنار روش معمول ارائه این واحد، از روش آموزش گروه همتایان استفاده گردید و در گروه شاهد واحد ترمیمی عملی ۱ به روش معمول برگزار شد. در پایان ترم نمرات واحد ترمیمی عملی ۱ دو گروه با هم مقایسه شد. بدین منظور از نرم افزار SPSS و آزمون آماری من ویتنی یو با سطح معناداری ۰.۰۵>P استفاده گردید.نتایج: میانگین نمره واحد ترمیمی عملی ۱ در گروه مداخله ۱.۶۹±۱۵.۷۳ و در گروه شاهد ۲.۶۷±۱۴.۶۹ بود. اما تفاوت آماری معناداری بین تفاوت میانگین رتبه ای نمرات دو گروه وجود نداشت (U=113.5, P=0.28).نتیجه گیری: مهارت عملی دانشجویانی که از روش آموزش گروه همتایان استفاده کرده بودند مشابه دانشجویان گروه شاهد بود. پیشنهاد می شود در آموزش دوره پره کلینیک دندانپزشکی ترمیمی، روش آموزش گروه همتایان به عنوان روش آموزشی مکمل (و نه یک روش مستقل) مدنظر قرار گیرد.

کلید واژه: آموزش همتایان، آموزش دندانپزشکی، مهارت های علمی، دانشجویان دندانپزشکی، پره کلنیک ترمیمی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.