مقایسه مهارت های ادراک بینایی در دانش آموزان فلج مغزی اسپاستیک با و بدون استرابیسم ۸ تا ۱۰ سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه مهارت های ادراک بینایی در دانش آموزان فلج مغزی اسپاستیک با و بدون استرابیسم ۸ تا ۱۰ سال دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه مهارت های ادراک بینایی در دانش آموزان فلج مغزی اسپاستیک با و بدون استرابیسم ۸ تا ۱۰ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه مهارت های ادراک بینایی در دانش آموزان فلج مغزی اسپاستیک با و بدون استرابیسم ۸ تا ۱۰ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه مهارت های ادراک بینایی در دانش آموزان فلج مغزی اسپاستیک با و بدون استرابیسم ۸ تا ۱۰ سال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فیض

تعداد صفحات :۹

سابقه و هدف: بسیاری از جنبه های تکامل به بینایی وابسته بوده و یا به وسیله بینایی هدایت می شوند. اختلال در ادراک بینایی می تواند در کودکان فلج مغزی با هوش طبیعی، عقب ماندگی ذهنی ثانویه ایجاد کند. تشخیص عوامل موثر بر مهارت های ادراک بینایی و درمان زود هنگام در این کودکان می تواند از اختلالات یادگیری، کند شدن روند درمان و ایجاد مشکلات ثانویه جلوگیری کند. در این مطالعه هدف بررسی تاثیر عوامل سن تقویمی، وجود استرابیسم و جنسیت بر بهره ادراک بینایی این کودکان است.مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی ۱۲۰ کودک (۶۰ نفر بدون استرابیسم و ۶۰ نفر دارای استرابیسم با تشخیص فلج مغزی اسپاستیک) ۸ تا ۱۰ ساله که از مدارس استثنایی آموزش و پرورش و کلینیک های توانبخشی شهر تهران به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، وارد مطالعه شدند. نمونه ها به وسیله تست TVPS-R مورد ارزیابی قرار گرفتند.نتایج: یافته های مطالعه نشان داد که بهره ادراک بینایی (P<0.0001) و سن ادراک بینایی (P<0.0001) در گروه های سنی ۸ تا ۱۰ سال از نظر آماری معنادار است. بهره ادراک بینایی بین دو جنس دختر و پسر تفاوت معناداری نداشت (P=0.76) و نمره بهره ادراک بینایی در کودکان بدون استرابیسم به طور معناداری بیشتر از گروه دارای استرابیسم بود (P<0.0001).نتیجه گیری: در مجموع می توان گفت از بین فاکتورهای مورد مطالعه، سن و استرابیسموس تاثیر قابل توجهی بر بهره ادراک بینایی داشته، ولی جنسیت تاثیری بر بهره ادراک بینایی ندارد.

کلید واژه: مهارت های ادراک بینایی، بهره ادراک بینایی، استرابیسموس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.