ارزیابی پاسخگویی نظام مند به شهروندان در شهر تهران مطالعه Urban HEART


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی پاسخگویی نظام مند به شهروندان در شهر تهران مطالعه Urban HEART دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی پاسخگویی نظام مند به شهروندان در شهر تهران مطالعه Urban HEART  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی پاسخگویی نظام مند به شهروندان در شهر تهران مطالعه Urban HEART،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی پاسخگویی نظام مند به شهروندان در شهر تهران مطالعه Urban HEART :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حکیم

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: مناطق کم برخوردار شهری، نمادهای عینی بی عدالتی محسوب می شوند. این موضوع حاصل برآمد سیاست ها و ساز و کارهای موجود اقتصادی- اجتماعی و ناکارآمدی نظام و ساختار مدیریت شهری است. نبود ساز و کار عملی برای سنجش عدالت و شناسایی و انتخاب مداخلات مناسب برای رفع بی عدالتی، توسعه شهری را با مشکل و سیاست گذاران را با عدم اطمینان از درستی انتخاب خود و مشارکت ذی نفعان را با موانعی روبرو ساخته است. این مطالعه با هدف افزایش مشارکت مردم، توسعه همکاری بین بخشی و تقویت توان سیاست گذاران برای شناخت دقیق مخاطرات اجتماعی و پیامدهای آنها به ویژه آثار بی عدالتی و رفع آن، به بررسی شاخص های حاکمیت شهری شهر تهران پرداخته است تا زمینه تغییرات در فرآیندها و ترتیبات نهادی به منظور نیل به حاکمیت خوب و عادلانه شهری را مهیا سازد.روش کار: این پژوهش توصیفی بر اساس رویکرد حکم روایی در الگوی Urban HEART به عنوان چارچوب سنجش عدالت در شهر و عملکرد مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در زمینه های پاسخگویی نظام مند و شفاف به شهروندان، مشارکت اجتماعی آنان، میزان فعالیت های استاندارد و رضایت مندی شهروندان با استفاده از تحلیل ثانویه اسناد و داده های شهرداری های مناطق، معاونت های کل و سازمان های وابسته و نظرسنجی ها و افکارسنجی های صورت گرفته در سال ۱۳۸۶ توسط مراکز رسیدگی به درخواست ها و شکایات و پایگاه های تحقیقاتی صورت گرفت. سنجش معیار میزان فرآیندهای استاندارد، به شیوه پیمایشی صورت گرفت.یافته ها: مطالعه نشان داد میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری تهران حدود %۵۷ یعنی در حد متوسط رو به پایین، مشارکت اجتماعی آنها در ارتقای خدمات شهرداری معادل %۸۷.۱، گزارش دهی نظام مند شهرداری برابر ۳.۳۷ از ۱۰ یعنی ضعیف، و ارزیابی وضعیت شش فرآیند استاندارد «نه چندان مناسب» بوده است.نتیجه گیری: بررسی شاخص های حیطه حاکمیت از منظر عدالت به تفکیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران نشان می دهد که عملکرد کلی شهرداری در سال ۱۳۸۶ در محورهای پاسخگویی، مشارکت با مردم، رضایت مندی شهروندان و استاندارد عمل کردن، حدود %۵۵.۳۲ بوده که بیانگر عملکرد متوسط است.

کلید واژه: حاکمیت، عدالت، شهرداری، ارزیابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.