نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: اگر چه نحوه ارائه سخنرانی موثر در مقالات متعددی توصیف شده است، اما اطلاعات محدودی در مورد نظر دانشجویان درباره عوامل موثر بر ارائه بهتر یک جلسه سخنرانی موجود است. هدف از این مطالعه بررسی نظر دانشجویان دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر روی کیفیت جلسات سخنرانی است.روش ‌ها: در یک مطالعه توصیفی دو مرحله ‌ای، ابتدا ۲۵ دانشجوی مقطع بالینی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در یک جلسه بحث گروهی متمرکز نظرات خود را پیرامون نقاط قوت و ضعف جلسات درس نظری که در دانشکده در قالب سخنرانی، ارائه می‌ شود را بیان کردند. پس از جمع‌ بندی نظرات دانشجویان پرسشنامه ‌ای طراحی شد. عوامل موثر بر ارائه بهتر جلسه سخنرانی، در پرسشنامه به ۴ گروه عوامل مرتبط با استاد، عوامل مرتبط با محتوی، عوامل مرتبط با امکانات فیزیکی کلاس و عوامل مرتبط با مدیریت آموزشی کلاس تقسیم شدند و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن امتحان شد. سپس این پرسشنامه با ۴۵ پرسش در میان دانشجویان سال ۴ و ۵ و ۶ که در مجموع ۱۳۰ نفر بودند، توزیع گردید و میزان موافقت دانشجویان با هر یک از موارد مطرح شده در پرسشنامه در مقیاس لیکرت ۵ تایی، سنجیده شد.نتایج: در مجموع ۹۷ پرسشنامه جمع ‌آوری گردید. بیشترین امتیازات مربوط به عوامل مرتبط با استاد بود از بین این عوامل، فن بیان با میانگین ۴.۶۴، ارائه بیمار در صورتی که ارتباط درس نظری را با عملی نشان دهد (۴.۶۳) و استاد باید بتواند مطالب را به خوبی ربط دهد (۴.۵۵) امتیاز بیشتری را کسب نمودند.نتیجه ‌گیری: از نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی نقش کلاس ‌های تئوری که به صورت سخنرانی ارائه می ‌شوند مهم تلقی شد. به نظر آنان توانمندی سخنران در انسجام بخشیدن و بیان مطالب، مهمترین نقش را در ارائه یک سخنرانی موثر ایفا می ‌کند.

کلید واژه: سخنرانی، آموزش دندانپزشکی، ارزشیابی، ارائه موثر، روش تدریس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.