شکاف در کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود با وضع مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شکاف در کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود با وضع مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شکاف در کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود با وضع مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شکاف در کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود با وضع مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شکاف در کیفیت خدمات آموزشی: فاصله وضع موجود با وضع مطلوب از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: دانشجویان به عنوان مشتریان اصلی خدمات آموزشی، به منظور قضاوت در مورد کیفیت این خدمت، به مقایسه توقع خود از خدماتی که باید ارائه شود (وضع مطلوب) و ادراک خود از خدماتی که هم اکنون دریافت می ‌کنند (وضع موجود) می ‌پردازند. اختلاف بین این توقع و ادراک، «شکاف کیفیت» خوانده می ‌شود. در ارتباط با خدمات آموزشی، این شکاف حاصل ناتوانی مدیران در ارزیابی و پاسخ ‌گویی نیاز‌های واقعی دانشجویان است و گام اساسی برای جبران این شکاف، شناخت این ادراکات و انتظارات است. هدف این مطالعه تعیین میزان شکاف کیفیت خدمات آموزشی در دانشکده دندانپزشکی یکی از دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور بود.روش ‌ها: در این مطالعه مقطعی، از طریق نمونه‌ گیری سرشماری، ۲۲۰ دانشجوی دندانپزشکی یکی از دانشگاه ‌های کشور در سال ۱۳۸۸ مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده برای جمع ‌آوری داده‌ ها که به صورت خودایفا تکمیل می ‌گردید، مقیاس روایی و پایایی سنجش کیفیت خدمات معروف به SERVQUAL بود که در پنج بعد (قابلیت اطمینان، پاسخ ‌گویی، تضمین، همدلی، و ملموس ‌ها) شکاف بین ادراکات و انتظارات از کیفیت خدمات آموزشی را بر اساس مقیاس پنج گزینه ‌ای لیکرت بررسی می ‌نمود. داده‌ های جمع ‌آوری شده به کمک آمار توصیفی و آزمون ‌های فریدمن و ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: با وجود شکاف منفی در همه ابعاد، بیشترین میزان شکاف به ترتیب در بعد ملموس خدمت (-۰.۷۰) و سپس بعد پاسخ ‌گویی (-۰.۵۵) مشاهده گردید (P=0.000). بیشترین شکاف نیز، با میزان (-۱.۹۳) مربوط به «جذابیت ظاهری تسهیلات فیزیکی نظیر ساختمان، صندلی و محل استراحت» از بعد ملموس خدمت بود.نتیجه ‌گیری: وجود شکاف منفی در همه ابعاد خدمات آموزشی، نشان ‌دهنده نارضایتی دانشجویان از کیفیت این خدمات است. ضروری است تا مدیران با بهره‌ گیری از نظرات دانشجویان، نسبت به کاهش این شکاف اقدام نمایند.

کلید واژه: SERVQUAL، دانشجویان، دندانپزشکی، خدمات آموزشی، کیفیت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.