شیوع اختلال صدا در معلمین دبستان های شهر یزد و آگاهی و عملکرد آنان نسبت به دیسفونی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوع اختلال صدا در معلمین دبستان های شهر یزد و آگاهی و عملکرد آنان نسبت به دیسفونی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوع اختلال صدا در معلمین دبستان های شهر یزد و آگاهی و عملکرد آنان نسبت به دیسفونی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع اختلال صدا در معلمین دبستان های شهر یزد و آگاهی و عملکرد آنان نسبت به دیسفونی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوع اختلال صدا در معلمین دبستان های شهر یزد و آگاهی و عملکرد آنان نسبت به دیسفونی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت های نوین

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: تدریس در مدرسه به عنوان یک عامل خطر شغلی برای ایجاد اختلال در صدا شناخته شده است که با نحوه عملکرد شغلی و رضایت شغلی نیز مرتبط است. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان آگاهی و رفتارهای پیشگیری کننده از اختلال صدا (disphonia) و همچنین میزان شیوع آن در معلمین زن دبستان های شهر یزد انجام شد.روش تحقیق: این مطالعه توصیفی- تحلیلی، بر روی ۲۸۰ معلم که به صورت تصادفی از نواحی آموزش و پرورش یزد انتخاب شده بودند، انجام شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن تایید شده بود، استفاده گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی، آنالیز واریانس و آزمون تی در سطح معنی داری P<0.05 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میزان شیوع اختلال صدا در معلمان ۵۵.۴% و شایع ترین مشکل “خشک شدن گلو” بود. میزان آگاهی معلمان در حد متوسط گزارش شد. بین تحصیلات و میزان آگاهی رابطه معنی داری وجود داشت و افراد دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر نسبت به سایرین دارای نمره آگاهی بیشتری بودند (P<0.02)؛ همچنین بین جنس و ساعات تدریس رابطه معنی داری وجود داشت و زنان بیشتر از مردان در خصوص عوامل پیشگیری کننده از این اختلال اطلاعات داشتند (P<0.04). بین آگاهی و رفتار پیشگیری کننده از اختلال صدا رابطه معنی دار آماری وجود داشت (P<0.01) و معلمانی که دارای نمره آگاهی بیشتری بودند، رفتارهای پشگیری کننده بهتری نسبت به سایرین داشتند.نتیجه ‏گیری: شیوع بالای این مشکل در معلمین دبستان های شهر یزد، نشان می دهد که رفتارهای پیشگیری کننده از این اختلال بسیار ضعیف می باشد و توصیه می شود با برگزاری کلاس های آموزشی از سوی متخصصین این امر، میزان آگاهی و عملکرد معلمان به منظور پیشگیری و کنترل این مشکل افزایش داده شود.

کلید واژه: اختلالات صدا، بیماری های شغلی، تدریس، شیوع بیماری، آگاهی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.