بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلال‌ های رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

تعداد صفحات :۱۳

پیش زمینه و هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی و مقایسه میزان شیوع و فراوانی اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دوره متوسطه منطقه بستان آباد با توجه به جنسیت، رشته تحصیلی و محل سکونت انجام گرفت.مواد و روش کار: روش پژوهش از نوع توصیفی – مقطعی بوده است که بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ‌ای نسبتی (سهمی) تعداد ۳۸۴ نفر از دانش آموزان در پژوهش شرکت داده شدند. داده ‌ها با استفاده از مقیاس مشکلات رفتاری آشنباخ (YSR) که از روایی و اعتبار خوبی برخوردار است، جمع آوری و با استفاده از روش ‌های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t) تجزیه و تحلیل گردیدند.یافته‌ ها: یافته‌ های پژوهش نشان داد که در بین کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه بستان آباد، اختلالات رفتار پرخاشگرانه با میانگین ۲۴.۵۴ و انحراف معیار ۵.۱۹ از بیشترین میزان شیوع و اختلال شکایات جسمانی با میانگین ۹.۲۲ و انحراف معیار ۲.۲۴ از کمترین میزان شیوع برخوردار می ‌باشد. همچنین میزان شیوع اختلال گوشه گیری / افسردگی و سایر مشکلات (شامل؛ ترس از مدرسه، ناخن جویدن، کابوس و …) به طور معنی ‌داری در دختران بیشتر از پسران بوده(p£۰.۰۵) و (p£۰.۰۱)، و رفتار قانون شکنی به طور معنی ‌داری در پسران بیشتر از دختران بوده(p£۰.۰۵) است. ضمن اینکه میزان شیوع اختلال رفتاری گوشه گیری / افسردگی و رفتار پرخاشگرانه در دانش آموزان شهری به طور معنی‌ داری بیشتر از دانش آموزان روستایی بوده (p£۰.۰۵) است. بین دانش آموزان رشته‌ های تحصیلی (نظری و مهارتی) هیچ‌ گونه تفاوت معنی ‌داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: با نتایج بدست آمده می ‌توان در راستای کمک به بهداشت روانی دانش آموزان، برنامه ریزی و اقدام به موقع انجام داد.

کلید واژه: اختلالات رفتاری، میزان شیوع، دانش آموزان دوره متوسطه، بستان آباد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.