بررسی حاشیه و کارآیی بازار مرکبات در استان فارس (مطالعه موردی: شهرستان جهرم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی حاشیه و کارآیی بازار مرکبات در استان فارس (مطالعه موردی: شهرستان جهرم) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی حاشیه و کارآیی بازار مرکبات در استان فارس (مطالعه موردی: شهرستان جهرم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی حاشیه و کارآیی بازار مرکبات در استان فارس (مطالعه موردی: شهرستان جهرم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی حاشیه و کارآیی بازار مرکبات در استان فارس (مطالعه موردی: شهرستان جهرم) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله کشاورزی

تعداد صفحات :۱۶

با توجه به اهمیت تولید مرکبات در استان فارس و به ویژه شهرستان جهرم، بررسی مسایل مربوط در بازار این محصول دارای اهمیت دارد. در این پژوهش فعالیت ۷۵ تولیدکننده، ۵۵ عمده فروش و ۵۵ خرده فروش، بازار مرکبات شهرستان جهرم بررسی شد. نتایج نشان داد که حاشیه عمده فروشی، خرده فروشی و حاشیه کل در مورد مرکبات این شهرستان به ترتیب ۱۴۶۱.۱، ۱۴۸۰.۳ و ۲۹۴۱.۴ ریال است. سهم تولیدکننده از قیمت نهایی ۵۸ درصد برآورد شد. همچنین سهم عمده فروش بیشتر از خرده فروش بود. به طور کلی ناکاراترین مسیر بازاررسانی از لحاظ ناکارایی قیمتی، فنی و ناکارایی کل، مسیر تولیدکننده–عمده فروش–مصرف کننده و کارآترین مسیر نیز مربوط به تولیدکننده–مصرف کننده بود. برآورد ضریب هزینه نیز نشان داد که هزینه های بازاریابی ۳۵.۱ درصد از قیمت نهایی مرکبات بوده و با افزایش یک درصد در قیمت خرده فروشی و هزینه بازاریابی، حاشیه کل به ترتیب ۰.۵۶۶ و ۰.۱۸۱ درصد افزایش می یابد.

کلید واژه: بازاریابی، حاشیه بازار، ضریب هزینه بازاریابی، کارایی بازار، مرکبات، شهرستان جهرم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.