مقایسه‌ فرایند مجموعه‌ گستری کتابخانه‌ های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به منظور ارایه‌ الگوی مناسب مجموعه‌ گستری در کتابخانه‌ های مذکور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه‌ فرایند مجموعه‌ گستری کتابخانه‌ های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به منظور ارایه‌ الگوی مناسب مجموعه‌ گستری در کتابخانه‌ های مذکور دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه‌ فرایند مجموعه‌ گستری کتابخانه‌ های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به منظور ارایه‌ الگوی مناسب مجموعه‌ گستری در کتابخانه‌ های مذکور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه‌ فرایند مجموعه‌ گستری کتابخانه‌ های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به منظور ارایه‌ الگوی مناسب مجموعه‌ گستری در کتابخانه‌ های مذکور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه‌ فرایند مجموعه‌ گستری کتابخانه‌ های دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به منظور ارایه‌ الگوی مناسب مجموعه‌ گستری در کتابخانه‌ های مذکور :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت اطلاعات سلامت

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: مجموعه‌ گستری به عنوان فرایندی که نقاط قوت و ضعف مجموعه‌ یک کتابخانه را بر حسب نیازهای اطلاعاتی کاربران شناسایی می ‌کند، در مدیریت سیستم ‌های اطلاعاتی نقش اساسی ایفا می ‌کند. پژوهش حاضر، ضمن مقایسه‌ روند اجرای فعالیت ‌های مرتبط با حوزه‌ مجموعه‌ گستری در کتابخانه ‌های دو دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان و شناسایی مشکلات اجرایی مدیران این کتابخانه ‌ها در زمینه‌ مجموعه‌ گستری، به ارایه‌ پیشنهادهایی در جهت بهینه ‌سازی روند اجرای فرایند مجموعه ‌گستری این کتابخانه ‌ها پرداخته است.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی بوده و به صورت پیمایشی در سال ۱۳۸۸ صورت پذیرفته است. جامعه‌ آماری پژوهش شامل ۲ کتابخانه‌ مرکزی، ۱۵ کتابخانه‌ دانشکده ‌ای، ۱۲ کتابخانه‌ متعلق به گروه ‌های آموزشی، ۱۰ کتابخانه‌ مراکز آموزشی درمانی و ۱ کتابخانه‌ وابسته به مراکز علمی تحقیقاتی می‌ شد؛ که زیر نظر این دو دانشگاه به فعالیت می ‌پرداختند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از توزیع پرسشنامه در میان کلیه‌ مدیران کتابخانه ‌های مذکور (۴۰ کتابخانه) و مصاحبه‌ با مسوولان کتابخانه‌ های مرکزی دو دانشگاه گردآوری شد. به منظور سنجش روایی پرسشنامه‌ مذکور، از روش روایی صوری و محتوایی استفاده گردید و پایایی آن با استفاده از ضریب Cronbach’s alpha (86 درصد) محاسبه شد و تحلیل داده‌ ها نیز با کمک روش ‌های آماری توصیفی و استنباطی(Chi square test) و نرم ‌افزارهای آماری SPSS15 و Excel صورت پذیرفت.یافته ‌ها: در بیش از ۷۰ درصد از کتابخانه‌ های دو دانشگاه، تنها کمتر از ۲۵ درصد منابع مورد نیاز، از طریق روش ‌های دیگری جز خرید منابع تامین می ‌شد. تنها ۱۷.۵ درصد از کتابخانه ‌های مذکور دارای خط ‌مشی ‌های مکتوب مجموعه ‌گستری بودند و مشکلات آنها در حوزه‌ مجموعه‌ گستری، در دو مقوله‌ تدوین و به کارگیری خط ‌مشی ‌‌های مکتوب بود.نتیجه‌ گیری: با توجه به مشکلات کتابخانه ‌های جامعه پژوهش در تدوین خط‌ مشی ‌های مجموعه ‌گستری، به منظور بهینه ‌سازی این فرایند، در این پژوهش الگویی جهت تدوین خط ‌مشی مکتوب مجموعه‌ گستری در کتابخانه‌ های مذکور ارایه می‌ گردد.

کلید واژه: کتابخانه‌ ها، کتابخانه‌ های پزشکی، مجموعه ‌گستری کتابخانه، خط‌ مشی، امانت بین کتابخانه‌ ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.