بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان الزهرا (س) چه زمانی را صرف دریافت خدمات می‌ کنند؟


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان الزهرا (س) چه زمانی را صرف دریافت خدمات می‌ کنند؟ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان الزهرا (س) چه زمانی را صرف دریافت خدمات می‌ کنند؟  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان الزهرا (س) چه زمانی را صرف دریافت خدمات می‌ کنند؟،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان الزهرا (س) چه زمانی را صرف دریافت خدمات می‌ کنند؟ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت اطلاعات سلامت

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: بخش اورژانس یکی از مهمترین بخش‌ های بیمارستان است که خدمات فوری را به بیمارانی که با شرایط ناپایدار به آن مراجعه می‌ کنند، در تمامی طول شبانه روز و ۷ روز هفته ارایه می ‌کند. از آنجا که جدی ‌ترین و بیشترین مراجعات بیماران به بخش اورژانس بیمارستان صورت می ‌گیرد، چگونگی ارایه‌ خدمات در این مراکز، نمادی از وضعیت کلی ارایه‌ خدمات بیمارستان است. یکی از مهمترین شاخص ‌هایی که در ارزیابی مراکز اورژانس به کار گرفته می ‌شود، طول مدت زمانی است که بیماران برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی از دست می ‌دهند. این پژوهش با هدف تعیین زمان انتظار دریافت خدمات و ارایه‌ راهکارهای مناسب در اورژانس بیمارستان الزهرا (س) اصفهان در سال ۱۳۸۸ انجام شد.روش بررسی: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع مقطعی بود. برای انجام این پژوهش از مشاهده و مصاحبه استفاده شد. تعداد ۹۷ بیمار مورد بررسی قرار گرفتند. زمان‌ سنجی با توجه به اهداف اختصاصی با استفاده از کرنومتر، چک لیست و پرونده‌ بیماران صورت گرفت. جهت تعیین روایی، چک لیست در اختیار استادان راهنما و مسوولین اورژانس بیمارستان قرار گرفت و مورد تایید واقع شد. تحلیل داده‌‌ های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. داده‌ ها با استفاده از نرم ‌افزار SPSS پردازش شد.یافته ‌ها: میانگین زمان انتظار از ورود به اورژانس تا ویزیت نهایی توسط پزشک اسکرین ۸.۴۱±۵.۱۹ دقیقه بود؛ که در حدود ۷۴.۲ درصد بیماران کمتر از ۱۰ دقیقه در انتظار بوده‌ اند. میانگین زمان انتظار از ورود تا چک دستور توسط پرستار ادمیت به منزله‌ آغاز اولین اقدام بالینی، ۴۸.۷۲±۴۲.۵۳ دقیقه طول کشیده است. میانگین زمان انتظار از ثبت دستور پزشک تا پذیرش در واحد پاراکلینیکی به صورت کلی (شامل نوار قلب، رادیوگرافی، سی تی اسکن، سونوگرافی و آزمایش) ۵۹.۲±۴۶.۲۶ دقیقه بوده است. آزمون t در رابطه با نوع بیماری (داخلی، جراحی) در نوار قلب (P=0.02) و سونوگرافی (P=0.04) رابطه‌ معنی‌ دار نشان داد. میانگین مدت زمان اقامت بیماران در اورژانس هم ۳۵۳.۱±۲۴۹.۲ دقیقه بود که اقامت ۳۹ درصد بیماران کمتر از ۴ ساعت در اورژانس طول کشیده است.نتیجه ‌گیری: با توجه به آنکه ویزیت پزشک اسکرین بدون اولویت ‌بندی خاصی برای بیماران انجام می ‌شد؛ از این ‌رو استقرار یک سیستم تریاژ در اورژانس بیمارستان الزهرا (س) ضرورت دارد. مقایسه میانگین زمان ‌های به دست آمده برای انجام خدمات پاراکلینیک نشان دهنده‌ فاصله‌ زیاد وضع موجود با استاندارد است که نیاز جدی به اصلاح فرایند در زمینه‌ خدمات پاراکلینیک را متذکر می ‌شود. برای پیشگیری از بروز مشکل ازدحام و رفع آن، لازم است اقدامات مناسبی انجام گیرد که از آن جمله می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: اولویت‌ بندی تخت ‌ها برای بستری بیماران اورژانس و غیر اورژانس، تعیین مسوول هماهنگی پذیرش‌ ها، اعمال قانون ۳۰ دقیقه ‌ای، ایجاد واحد نگهداری موقت، پذیرش مستقیم بیماران، بازنگری علمی در تعداد تخت‌ های ICU و CCU.

کلید واژه: خدمات فوریت ‌های پزشکی، بخش ‌های بیمارستان، شاخص

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.