مقایسه تاثیر نظام ارتباطی مبادله تصویری و گفتاردرمانی بر رشد ارتباط کودکان ۴ تا ۸ ساله درخودمانده


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر نظام ارتباطی مبادله تصویری و گفتاردرمانی بر رشد ارتباط کودکان ۴ تا ۸ ساله درخودمانده دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر نظام ارتباطی مبادله تصویری و گفتاردرمانی بر رشد ارتباط کودکان ۴ تا ۸ ساله درخودمانده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر نظام ارتباطی مبادله تصویری و گفتاردرمانی بر رشد ارتباط کودکان ۴ تا ۸ ساله درخودمانده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر نظام ارتباطی مبادله تصویری و گفتاردرمانی بر رشد ارتباط کودکان ۴ تا ۸ ساله درخودمانده :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۶

هدف: مطالعه حاضر به مقایسه تاثیر روشهای رایج گفتاردرمانی و پکس بر رشد مهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده بی کلام ۴ تا ۸ ساله می پردازد.روش بررسی: در این مطالعه شبه تجربی-مداخله ای، ۱۰ کودک درخودمانده بی کلام با نمونه گیری ساده و طبق معیارهای ورود و خروج انتخاب و بر اساس سن و شاخصه های رشدی نیوشا جور شده و با انتخاب خانواده ها، در گروه های ۵ نفره همتاسازی شده پکس و گفتاردرمانی قرار گرفتند. متغیرهای گوش کردن، زبان دریافتی و بیانی، شناخت، گفتار و ارتباط اجتماعی، در دو گروه، قبل و بعد از مداخله به وسیله شاخص رشدی نیوشا بررسی شد. مداخله در هر دو گروه به مدت ۳ ماه، شامل ۳ جلسه ۴۰ دقیقه ای در هفته انجام شد. داده های حاصل با کمک آزمون مجموع رتبه ها و آزمون رتبه ای-نشانه دار ویلکاکسون مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: هر دو گروه در شاخصه های رشدی پیشرفت داشتند. رشد گروه پکس در گوش کردن، زبان دریافتی، شناخت و ارتباط اجتماعی بیشتر از گروه گفتاردرمانی بود. اما آزمونهای آماری تفاوت معناداری بین دو گروه نشان ندادند و مجموع رتبه ها (تی) در حد فاصل ارزشهای بحرانی تی.۱ و تی.۲ قرار داشت.نتیجه گیری: پکس برای آموزش ارتباط به کودکان درخودمانده بدون کلام روش موثری است و می تواند در کنار روشهای رایج گفتاردرمانی به عنوان روش آموزشی مکمل مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان تسهیل کننده ارتباط قبل از دریافت مداخلات گفتاردرمانی و یا همزمان با آن به کار رود.

کلید واژه: گفتاردرمانی، نظام ارتباطی، مبادله تصویری، کودکان درخودمانده بدون کلام، مهارتهای ارتباطی، شاخص رشدی نیوشا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.