مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ناتوانی های یادگیری

تعداد صفحات :۲۱

هدف این مطالعه مقایسه نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مدرسه ویژه اختلالات یادگیری شهرستان اردبیل در سال تحصیلی ۹۱- ۹۰ بود (N=157)، ۳۶ دانش آموز (۱۸ پسر و ۱۸ دختر) دارای اختلال یادگیری بعنوان نمونه پژوهش و دانش آموزان بهنجار با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها مقیاس نارسایی هیجانی تورنتو و پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون بر روی آزمودنی ها اجرا شد. روش مطالعه عل‍ی – مقایسه ای بود. داده های پژوهشی با تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در شناسایی، توصیف و تفکر عینی در مقایسه با دانش آموزان بهنجار به طور معنی داری ضعیف هستند. هم چنین دانش آموزان دارای اختلال در روابط اجتماعی ضعیف بوده و در روابط اجتماعی شان رفتارهایی چون جسارت نابجا، عمل تکانشی، پرخاشگری، خوداعتمادی افراطی و حسادت و گوشه گیری از خود نشان می دهند. یافته های پژوهش حاضر حاکی از مشکلات دانش آموزان ناتوان یادگیری در تعاملات اجتماعی و توانایی های هیجانی است. بنابراین توجه به برنامه های آموزشی و درمانی ترکیبی موثر بر قابلیت های هیجانی و اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کلید واژه: نارسایی هیجانی، مهارت های اجتماعی، اختلال یادگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.