مقاله تدوین شاخص سنجش عملکرد ایمنی راه های کشور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تدوین شاخص سنجش عملکرد ایمنی راه های کشور دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تدوین شاخص سنجش عملکرد ایمنی راه های کشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تدوین شاخص سنجش عملکرد ایمنی راه های کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تدوین شاخص سنجش عملکرد ایمنی راه های کشور :

مقاله تدوین شاخص سنجش عملکرد ایمنی راه های کشور که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۸ در مجله اپیدمیولوژی ایران از صفحه ۷ تا ۱۳ منتشر شده است.
نام: تدوین شاخص سنجش عملکرد ایمنی راه های کشور
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ایمنی راه
مقاله سنجش عملکرد
مقاله سوانح ترافیکی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه و اهداف: تعیین وضعیت ایمنی راه می تواند در کاهش مرگ و جرح ناشی از سوانح ترافیکی موثر باشد. در این مطالعه نشانگرهای دخیل در ایمنی راه شناسایی شد و بر اساس رویکردهای مختلف، شاخصی برای سنجش وضعیت ایمنی راه های کشور تدوین شد.
روش کار: یازده نشانگر انتخاب شده در ۹ بعد طبقه بندی شده اند. داده ها با استفاده از مقادیر کمینه، بیشینه و هدف آن ها استاندارد سازی شده و بر اساس سه رویکرد با هم تلفیق شده اند. برای کاربردی بودن شاخص، داده های ۱۱ کشور آسیایی جمع آوری شد. بر اساس شاخص ها، نتایجی محاسبه شده که با مقادیر بدست آمده از شاخص ال حاجی مورد مقایسه قرار گرفته و بهترین شاخص برای سنجش ایمنی راه کشورانتخاب گردید.
نتایج: مقادیر شاخص بدست آمده از وزن دهی نشانگرها به مقادیر شاخص ال حاجی نزدیک بوده و رابطه بین مقادیر این دو دارای R۲ برابر ۹۹۴/۰ است. اختلاف آماری در وضعیت ایمنی راه کشورهای آسیایی وجود دارد. به طوریکه سنگاپور و برونئی دارای بالاترین امتیاز، مالزی و فیلیپین دارای امتیاز متوسط و ایران، تایلند، اندونزی، میانمار، کامبوج، ویتنام و لائوس دارای پایین ترین امتیاز بر اساس شاخص هستند.
نتیجه گیری: کشورها نیازمند تدوین شاخص ترکیبی با نگاه سلامت محور از عوامل موثر در حوادث راه هستند تا بتوانند عملکرد ایمنی راه در کشور خود و در مقایسه با سایر کشورها را مورد ارزیابی قرار دهند. ایمنی راه در کشور ما هنوز با وضع مطلوب فاصله داشته و نیاز به توجه بیشتر دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.