عنوان فارسی: بازار کار و تئوری جنسیت مطالعه دیدگاه عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان بازارکار در استان یزد (عنوان عربی: سوق العمل و نظریه الجنس دراسه وجهات نظر أصحاب العرض والطلب فی سوق العمل بمحافظه یزد)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: بازار کار و تئوری جنسیت مطالعه دیدگاه عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان بازارکار در استان یزد (عنوان عربی: سوق العمل و نظریه الجنس دراسه وجهات نظر أصحاب العرض والطلب فی سوق العمل بمحافظه یزد) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: بازار کار و تئوری جنسیت مطالعه دیدگاه عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان بازارکار در استان یزد (عنوان عربی: سوق العمل و نظریه الجنس دراسه وجهات نظر أصحاب العرض والطلب فی سوق العمل بمحافظه یزد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: بازار کار و تئوری جنسیت مطالعه دیدگاه عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان بازارکار در استان یزد (عنوان عربی: سوق العمل و نظریه الجنس دراسه وجهات نظر أصحاب العرض والطلب فی سوق العمل بمحافظه یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: بازار کار و تئوری جنسیت مطالعه دیدگاه عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان بازارکار در استان یزد (عنوان عربی: سوق العمل و نظریه الجنس دراسه وجهات نظر أصحاب العرض والطلب فی سوق العمل بمحافظه یزد) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)

تعداد صفحات :۲۵

چکیده فارسی:اگرچه در مدلهای ساده اقتصاد کلان می توان مقدار عرضه و تقاضای نیروی کار را به سادگی تابع سطح قیمتها (اعم از واقعی یا اسمی) تصور کرد و بر آن اساس نقطه تعادل در بازار کار را (که تعیین کننده سطح دستمزد و مقدار عرضه و تقاضای نیروی کار است) محاسبه کرد، اما عوامل دیگری نیز می تواند به صورتی معنادار این تعادل را بر هم زند. از این رو وقتی می توان تعادل در بازار کار را تنها تابعی از سطح دستمزدها دانست که کلیه عوامل دیگر را ثابت فرض کرد. جنسیت، از جمله متغیرهایی است که می تواند تعادل در بازار کار را به خصوص در اقتصادی که بازار کار با توجه به این عامل تقسیم می شود، تحت تاثیر قرار دهد. این مقاله با هدف بررسی دیدگاههای مختلف درباره تاثیر عامل جنسیت بر اشتغال طی برنامه سوم توسعه در استانی با ویژگیهای فرهنگی خاص در بازار کار، استان یزد، طراحی شده است. حدود ۶۱۰۰۰ جوینده کار طی برنامه سوم توسعه (که یک سوم آنان را زنان تشکیل داده اند)، مسوولان و صاحب نظران بازار کار و حوزه اشتغال و نیز کارآفرینان و صاحبان حرف استان یزد، سه جامعه آماری این پژوهش را تشکیل داده و داده های مورد نیاز برای بررسی دیدگاههای آنها با تکنیک پرسشنامه جمع آوری شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد از نگاه اکثریت گروههای سه گانه بررسی شده که در مجموع ساختار بازار کار را در هر اجتماع شکل می دهند، تفکیک کار درون و بیرون منزل بر اساس جنسیت امری غیر واقعی است. با این وجود، پذیرش اولویت کار برای مردان و کار نیمه وقت برای زنان به وسیله هر سه گروه تایید تئوری جنسیتی در بازار کار استان یزد است. پذیرش کار نیمه وقت به وسیله اکثریت قاطع زنان جویای کار و اکثریت صاحب نظران و کارآفرینان موضوعی است که می تواند به عنوان اصلی اساسی در راستای سیاستهای بازار کار مد نظر قرار گیرد.
چکیده عربی:رغم أنه یمکن فی النماذج البسیطه للإقتصاد العام التصور بسهوله بأن کمیه العرض والطلب فی سوق العمل تابعه لمستوی الأسعار (سواء الحقیقه او الإسمیه) والقیام علی أساس ذلک بحساب نقطه التعادل فی سوق العمل والتی تحدد مستوی الأجور وکمیه العرض والطلب بشان القوی العامله إلا أن ثمه عوامل أخری بوسعها إرباک هذا التعادل بصوره ذات مغزی، ولذلک فانه یمکن اعتبار أن التعادل فی سوق العمل یشکل التابع الوحید لمستوی الأجور عندما نفترض أن جمیع العوامل الأخری ثابته. إن الجنس من یعد من المتغیرات التی بامکانها التاثیر علی التعادل فی سوق العمل خاصه فی الإقتصاد الذی یتم فیه توزیع سوق العمل علی أساس هذا العامل. وقد وضع هذا المقال بهدف دراسه وجهات النظر المختلفه حول أثر عامل الجنس علی فرص العمل خلال الخطه التنمویه الثالثه فی محافظه تتمتع بمیزات ومواصفات ثقافیه خاصه فی سوق العمل وهی محافظه یزد. إن ۶۱۰۰۰ باحث عن العمل خلال الخطه التنمویه الثالثه (وثلثهم من النساء)، المسؤولین وأصحاب الرای فی سوق العمل، موفری فرص العمل وأصحاب الحرف بمحافظه یزد یشکلون العینات الإحصائیه الثلاث لهذا البحث وتم جمع المعطیات اللازمه لدراسه وجهات نظرهم عن طریق الإستماره. وتظهر نتائج البحث أنه من وجهه نظر أغلبیه المجموعات الثلاث والتی تشکل إجمالا هیکلیه سوق العمل فی أی اجتماع، فان تقسیم العمل داخل وخارج المنزل علی أساس الجنس أمر غیر حقیقی. ورغم ذلک فان التسلیم بأولویه العمل للرجال والعمل بنصف دوام للنساء من قبل المجموعات الثلاث، یشکل تاکیدا علی النظریه الجنسیه فی سوق العمل بمحافظه یزد. إن قبول العمل بنصف دوام من قبل الأغلبیه الساحقه من النساء الباحثات عن العمل وأغلبیه اصحاب الرای وموفری فرص العمل یعد موضوعا بإمکانه أن یؤخذ بنظر الإعتبار کمبدأ اساسی فی إطار سیاسات سوق العمل.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: استان یزد، برنامه پنج ساله سوم، بیکاران جویای کار، تئوریهای جنسیت، دستیابی به شغل (کلیدواژه عربی: محافظه یزد، الخطه التنمویه الثالثه، الباحثون عن العمل، نظریات الجنس، الحصول علی فرض العمل)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.