عنوان فارسی: ناموزونی های مشارکت زنان در آموزش عالی (عنوان عربی: عدم توازن مشارکه المراه فی التعلیم العالی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: ناموزونی های مشارکت زنان در آموزش عالی (عنوان عربی: عدم توازن مشارکه المراه فی التعلیم العالی) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: ناموزونی های مشارکت زنان در آموزش عالی (عنوان عربی: عدم توازن مشارکه المراه فی التعلیم العالی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: ناموزونی های مشارکت زنان در آموزش عالی (عنوان عربی: عدم توازن مشارکه المراه فی التعلیم العالی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: ناموزونی های مشارکت زنان در آموزش عالی (عنوان عربی: عدم توازن مشارکه المراه فی التعلیم العالی) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)

تعداد صفحات :۲۴

چکیده فارسی:هدف این پژوهش بررسی ناموزونی های موجود در شاخصهای حضور زنان در آموزش عالی ایران است و در راستای دستیابی به هدف فوق تمایز دانشجویان دختر و پسر در انتخاب رشته تحصیلی، تفاوتهای حضور دانشجویان دختر در سطوح مختلف تحصیلی، چگونگی میزان مشارکت زنان در ترکیب اعضای هیات علمی، سهم زنان دانشجو و پژوهشگر از جوایز علمی و مشارکت زنان دانشگاهی در مدیریت نهادهای علمی بررسی می شود.این پژوهش برای بررسی موضوعات مزبور به تحلیل اطلاعات موجود می پردازد و در پاره ای موارد نیز از طریق بررسیهای اسنادی به خصوص بررسی گزارشهای سالیانه آموزش عالی، اطلاعات تازه ای را تولید و ارائه می کند. داده های این پژوهش نشان می دهدکه افزایش شاخص حضور زنان در آموزش عالی با میزان مشارکت آنان در کلیه عرصه های علمی از جمله حضور در هیات های علمی، عضویت در هیات تحریریه مجلات علمی، عضویت در هیات مدیره انجمنهای علمی و کسب جوایز علمی توازن ندارد. بخش پایانی پژوهش با جمع بندی یافته های تحقیق تلاش دارد تا با استمداد از نظریه سقف شیشه ای به یک تحلیل نظری از وضعیت مشارکت کمی و کیفی زنان در آموزش عالی دست پیدا کند.
چکیده عربی:یهدف هذا البحث إلی دراسه عدم التوازن السائد فی مؤشرات حضور المراه فی التعلیم العالی فی ایران. و قدتم فی هذا الإطار دراسه التمایز بین الطالبات و الطلبه فی انتخاب الفروع الدراسه، و التباینات المتعلقه بحضور الطالبات فی المراحل الدراسه المختلفه، و کیفیه نسبه مشارکه المراه فی ترکیبه اعضاء الهیئه العلمیه، و حصه الطالبات و الباحثات فی الحصول علی الجوائز العلمیه و مشارکه المراه الجامعیه فی اداره المؤسسات العلمیه.و من اجل دراسه هذه الموضوعات، یقوم البحث بتحلیل المعطیات المتاحه کما یقوم فی بعض الحالات بانتاج و تقدیم معطیات جدیده عن طریق الدراسه الأسنادیه لاسیما دراسه التقاریر السنویه للتعلیم العالی. و تظهر معطیات هذا البحث بأن زیاده مؤشر حضور المراه فی التعلیم العالی، غیر متوازنه مع نسبه مشارکه المراه فی کافه المجالات العلمیه بما فیها تواجدها فی الهیئات العلمیه و العضویه فی الهیئات التحریریه للمجلات العلمیه و العضویه فی مجالس اداره الجمعیات العلمیه و الحصول علی الجوائز العلمیه. و یعطی القسم النهائی من البحث استنتاجا لمعطیات البحث و یحاول من خلال اعتماد نظریه السقف الزجاجی، التوصل الی تحلیل نظری عن وضع المشارکه الکمیه و الکیفیه للمراه فی التعلیم العالی.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: آموزش عالی، مشارکت زنان، مدیریت نهادهای علمی، جوایز علمی، ناموزونی های حضور زنان، نظریه سقف شیشه ای (کلیدواژه عربی: التعلیم العالی، مشارکه المراه، اداره المؤسسات العلمیه، الجوائز العلمیه، عدم التوازن فی حضور المراه، نظریه السقف الزجاجی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.