مقاله مولفه های موثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم: ارایه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله مولفه های موثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم: ارایه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مولفه های موثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم: ارایه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مولفه های موثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم: ارایه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مولفه های موثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم: ارایه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی :

مقاله مولفه های موثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم: ارایه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی از صفحه ۳۲۱ تا ۳۳۰ منتشر شده است.
نام: مولفه های موثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مداوم: ارایه راهنمای کاربردی برای انتخاب و بکارگیری الگوها و فنون نیازسنجی
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نیازسنجی
مقاله آموزش مداوم
مقاله راهنمای کاربردی
مقاله الگوی نیازسنجی
مقاله تکنیک نیازسنجی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: پراکندگی منابع نیازسنجی آموزشی از یک طرف، و وجود معایب و مزایای متفاوت برای هر یک از الگوها و فنون نیازسنجی از طرف دیگر، انتخاب یک روش مناسب، دقیق و معتبر نیازسنجی را مشکل نموده است. این مطالعه با هدف طراحی و تدوین یک راهنمای عملی در خصوص انتخاب الگو و فن نیازسنجی با توجه به منابع علمی، تجارب جهانی و امکانات کشوری صورت گرفت.
روش ها: این مطالعه توصیفی در دو مرحله انجام شد: در مرحله اول، تهیه راهنمای کاربردی با جمع آوری مطالعات صورت گرفته در مورد مولفه های موثر با مرور مستندات چاپی و الکترونیک و بحث گروهی متمرکز، این مولفه ها تعیین و راهنمای کاربردی تدوین شد. در مرحله دوم، نظرات دبیران آموزش مداوم دانشگاه های علوم پزشکی در مورد راهنمای تهیه شده از طریق پرسشنامه کتبی انجام شد. اطلاعات در نرم افزار SPSS وارد و با استفاده از آماره های توصیفی و آزمون t و مجذور کای، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت، راهنمای نهایی تهیه شده با استفاده از نظرات نمونه های پژوهش تکمیل گردید.
نتایج: مولفه های موثر بر انتخاب الگوها و فنون نیازسنجی عبارت بودند از: سطح نیازسنجی، هدف نیازسنجی، گروه هدف (نوع، تعداد و پراکندگی)، نوع نیاز، تعریف نیاز، منابع (مالی و انسانی، زمان و;). راهنمای کاربردی نیازسنجی، با توجه به مولفه های پیش گفت، در هشت بخش و بطور گام به گام برای راهنمایی مجریان نیازسنجی طراحی گردید. در ارزشیابی راهنما از دید دبیران آموزش مداوم، ۸۷۵ درصد پاسخ دهندگان محتوای کلی راهنما را شفاف و روشن و ۸۷۲ درصد آن را کاربردی ارزیابی کردند. پنجاه درصد پاسخ دهندگان، مطالعه راهنما را برای بهره برداری، کافی، و بقیه آموزش راهنما را در یک جلسه حضوری، ضروری دانستند.
نتیجه گیری: با توجه به نظرات ارایه شده، می توان از راهنمای تدوین شده در نیازسنجی آموزش مداوم بهره جست. این بهره گیری و استفاده، نیاز به آموزش استفاده کنندگان در زمینه محتویات راهنما دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.