شیوع ناتوانی های خاص خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوع ناتوانی های خاص خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوع ناتوانی های خاص خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع ناتوانی های خاص خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوع ناتوانی های خاص خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)

تعداد صفحات :۱۴

به منظور تعیین میزان شیوع ناتوانی های خاص خواندن و نوشتن در دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۳۲۸۲ نفر از دانش آموزان پایه های سوم، چهارم و پنجم مناطق هفت گانه آموزشی استان قم بر اساس روش نمونه برداری طبقه ای انتخاب شدند. در وهله اول، معلمان فهرست نشانه های ناتوانی های یادگیری (فوست و لو، ۱۹۹۵) را برای هر دانش آموز تکمیل کردند. سپس، کسانی که بیش از سه نشانه ناتوانی خاص یادگیری را داشتند به آزمون های خواندن و نوشتن محقق ساخته پاسخ دادند. ماتریس های پیشرونده ریون (ریون، ۱۹۵۶) در مورد دانش آموزانی که نمره پایین تر از نمره ملاک گرفتند، اجرا شد. در نهایت، ۳۱۳۰ دانش آموز که نمره های آنها در آزمون های خواندن و نوشتن پایین تر از نمره ملاک بود و فاقد نقایص هوشی، بینایی، شنوایی و حرکتی بودند، نمونه پژوهش را تشکیل دادند. یافته ها نشان دادند که (۱) میزان شیوع ناتوانی خاص خواندن در استان قم، ۱.۵۵ درصد و ناتوانی خاص نوشتن، ۱.۳۴ درصد است، (۲) بین دختران و پسران تفاوت معنادار وجود ندارد، (۳) سه پایه تحصیلی از نظر میزان شیوع ناتوانی خاص خواندن تفاوت معنادار دارند و (۴) بین مناطق هفت گانه استان قم در میزان شیوع ناتوانی خاص خواندن و نوشتن تفاوت معنادار وجود دارد. با توجه به یافته های پژوهش حاضر که نمایانگر تعداد قابل توجه دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های خاص است، نیاز به اقدام پیشگیرانه و درمانی در این زمینه آشکار می شود.

کلید واژه: ناتوانی یادگیری، ناتوانی خواندن، ناتوانی نوشتن، دانش آموزان ابتدایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.