ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (علوم تشریح ایران) Anatomical sciences journal

تعداد صفحات :۱۰

هدف: ارزیابی دیدگاه دوره های مختلف دانشجویان پزشکی رفسنجان در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوممواد و روش ها: در این مطالعه دروس عملی آناتومی به دو روش متفاوت ارایه شد. در روش اول از همان شیوه سنتی استفاده شد. در این روش عناصر مورد نظر روی جسد، مولاژ یا استخوان نشان داده می شد. در روش دوم زمان کل تعیین شده برای هر جلسه به چند قسمت تقسیم شده و دانشجو وظیفه داشته که عناصر را به شکل همزمان روی جسد، مولاژ و استخوان خود پیدا نموده و در همان جلسه فیلم های آموزشی مربوط را مشاهده و گزارش نمایند و در طول ترم مسوولیت ساخت یک مولاژ را بر عهده گیرند. در نهایت دانشجویان به دو روش فوق نمره دهند.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان سال اول برای روش ترکیبی ۳.۱±۱۴.۱۹ و برای روش مرسوم ۲.۸±۱۷.۲۸ بود که اختلاف معنی داری داشت .(p0.001) برای دانشجویان سال دوم اختلاف معنی داری برای نمرات داده شده وجود نداشت. اما مجددا برای دانشجویان سال سوم به پایین اختلاف معنی داری به نفع روش ترکیبی در نتایج دیده شد. میانگین نمرات دانشجویان سال پنجم برای روش مرسوم به شکل معنی داری کاهش یافت(p0.01) . اختلاف معنی دار مشابهی برای نتایج استخراج شده از دانشجویان سال چهارم و پنجم به دست آمد، اما اختلافات مذبور شدت کمتری داشت.(p0.05) نتیجه گیری: نتایج مطالعه ما نشان داد که روش ترکیبی اگر چه وقت بیشتری از دانشجو را خواهد گرفت ولی تاثیر بیشتری در یادگیری آن ها داشته است و به خصوص دانشجویان سال های بالاتر نظر مثبت تری به این روش دارند.

کلید واژه: دروس عملی آناتومی، روش مرسوم، روش ترکیبی، یادگیری، آموزش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.