مدیریت سود به منظور دستیابی به نقاط مبنا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدیریت سود به منظور دستیابی به نقاط مبنا دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدیریت سود به منظور دستیابی به نقاط مبنا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدیریت سود به منظور دستیابی به نقاط مبنا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدیریت سود به منظور دستیابی به نقاط مبنا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های حسابداری مالی

تعداد صفحات :۲۴

پژوهش های پیشین نشان داده اند که مدیران تمایل دارند اولین رقم سود گزارش شده شرکت را به سمت بالا گرد کنند. بر اساس این پژوهش ها، وقوع این رفتار به علت وجود پدیده روانی «۱۹۹تومانی» است که بر اساس آن کالایی که اولین رقم سمت چپ آن کوچکتر باشد، به طور غیرعادی ارزانتر ارزیابی می شود. در این پژوهش تلاش شد تا مشخص شود که آیا مدیران شرکت های ایرانی پذیرفته شده در بورس نیز به این رفتار دست می زنند؟ و آیا وقوع این رفتار با ویژگی های اندازه، میزان بدهی و سطح عملکرد عملیاتی شرکت، رابطه دارد؟ هدف از این پژوهش، مقایسه توزیع مشاهده شده با توزیع مورد انتظار در دومین رقم سمت چپ سودهای گزارش شده شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. این پژوهش شامل بررسی اطلاعات مربوط به صورت های مالی ۲۴۵ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال ۱۳۸۷و اطلاعات صورت های مالی همان شرکت ها در بازه زمانی ۱۳۸۸-۱۳۷۷ است. برای این پژوهش، دو فرضیه طراحی و با استفاده از توزیع بنفورد (Benford”s Distribution)، به عنوان توزیع مورد انتظار، آزمون شد. نتایج این پژوهش بیان می کند که مدیران شرکت های ایرانی تمایل ندارند در زمان مواجهه با عدد بزرگی مانند نه در دومین رقم سمت چپ سود، با هدف افزایش یک واحدی اولین رقم آن، سود عملیاتی را به سمت بالا گرد کنند، در حالی که بررسی این پدیده در ارتباط با سود خالص شرکت ها، نتایج مربوط تری ارائه می کند. به علاوه شرکت های بزرگ و شرکت های دارای عملکرد عملیاتی پایین تمایل بیشتری برای انجام این کار در سود خالص خود دارند.

کلید واژه: توزیع بنفورد، مدیریت سود، پدیده قیمت «۱۹۹ تومانی»

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.