تاثیر ارائه برگه های اطلاعات بر آگاهی و رضایت مندی بیماران جراحی: یک کارآزمایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر ارائه برگه های اطلاعات بر آگاهی و رضایت مندی بیماران جراحی: یک کارآزمایی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر ارائه برگه های اطلاعات بر آگاهی و رضایت مندی بیماران جراحی: یک کارآزمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر ارائه برگه های اطلاعات بر آگاهی و رضایت مندی بیماران جراحی: یک کارآزمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر ارائه برگه های اطلاعات بر آگاهی و رضایت مندی بیماران جراحی: یک کارآزمایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

یکی از تظاهرات رعایت حق اتونومی بیماران در عمل اخذ رضایت آگاهانه قبل از هر اقدام تهاجمی است. در حال حاضر در ایران، فرایند اخذ رضایت آگاهانه پیش از اقدامات جراحی، محدود به امضای یک برگه است و این برگه اغلب اطلاعات اختصاصی هر عمل جراحی را تشریح نمی کند و فرصت کافی برای مطالعه آن به بیماران داده نمی شود. نویسندگان برای اصلاح این رویه برگه های اطلاعات اختصاصی را برای هر یک از انواع عمل جراحی تدوین کرده اند که با هدف بررسی اثر بخشی ارائه این برگه ها به بیماران در ارتقا دانش و رضایت مندی آن ها این مطالعه اجرا شد. به ۱۱۰ نفر از بیمارانی که جهت انجام جراحی های الکتیو، در بخش های جراحی ۱ و ۳ و ۴ و ۵ بیمارستان امام خمینی (ره) و جراحی ۳ بیمارستان سینا بستری شده بودند، پیش از انجام عمل جراحی، برگه هایی حاوی اطلاعات اختصاصی پیرامون عمل های جراحی مختلف ارائه شد و نحوه استفاده از آن به عهده خود بیمار گذاشته شد؛ سپس بعد از عمل جراحی و در نزدیک ترین زمان ممکن به ترخیص، با استفاده از پرسشنامه شفاهی، با آنان مصاحبه به عمل آمد. در مقطع زمانی دیگری با ۱۱۰ بیمار دیگر مشابه از نظر شرایط مکانی و بیماری بدون دادن برگه حاوی اطلاعات، بعد از عمل جراحی، و در نزدیک ترین زمان ممکن به ترخیص، مصاحبه شد. پرسشنامه شامل سوالات تشریحی پیرامون آگاهی آنان از بیماری شان و عمل جراحی مورد نظر بود و نیز از میزان رضایت آن ها از اطلاعاتی که در اختیارشان قرار گرفته بود سوال شد.میانگین نمره آگاهی کلی در بیماران گروه مداخله، معادل ۴۸.۸ درصد، و در بیماران گروه کنترل، معادل ۴۴.۶ درصد از ۱۰۰ درصد بود. ارائه برگه های اطلاعات اختصاصی عمل جراحی به بیماران گروه مداخله، تاثیر معنی داری بر آگاهی کلی بیماران نداشت (P=0.140) و فقط آگاهی آنان را نسبت به عوارض جانبی عمل جراحی خود بالا برد.(P<0.001) هم چنین، رضایت مندی کلی در بیماران گروه مداخله، معادل ۶۰.۲، و در بیماران گروه کنترل، معادل ۵۶.۴ از ۱۰۰ بود و ارائه برگه های اطلاعات تاثیر معنی داری بر رضایت مندی کلی بیماران نداشته (P=0.166) و رضایت مندی آنان را فقط در مورد اطلاعاتی که در خصوص دوره نقاهت پس از عمل جراحی در اختیارشان گذارده شده بود، افزایش داد (P=0.033). با توجه به این که ارائه برگه های اطلاعات اختصاصی موضوع این مطالعه، در مجموع نمی تواند به تنهایی باعث افزایش آگاهی و رضایت مندی بیماران شود، پیشنهاد می شود که پزشکان در روند اخذ رضایت از بیماران، به ارائه یک برگه بسنده نکرده و وقت کافی جهت توضیح پیرامون نوع بیماری و جنبه های مختلف آن به بیماران اختصاص دهند.

کلید واژه: رضایت آگاهانه، جراحی، آگاهی، رضایت مندی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.