ردیابی مضمون رهایی بخشی سوبژکتیویته از فرانکفورت تا پاریس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ردیابی مضمون رهایی بخشی سوبژکتیویته از فرانکفورت تا پاریس دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ردیابی مضمون رهایی بخشی سوبژکتیویته از فرانکفورت تا پاریس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ردیابی مضمون رهایی بخشی سوبژکتیویته از فرانکفورت تا پاریس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ردیابی مضمون رهایی بخشی سوبژکتیویته از فرانکفورت تا پاریس :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : متافیزیک (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)

تعداد صفحات :۲۰

این مقاله به بررسی وضعیت فلسفی سوژه در اندیشه معاصر می پردازد. پرسش های اصلی آن بدین شرح است: ۱) اصولا مشکل یا مشکلاتی که فلسفه مدرن، از سوژه دکارتی تا صورت بندی کانتی از «اراده رادیکال سوژه آزاد»، و تا سوبژکتیویته هگلی با آن مواجه است، چیست؟ ۲) آیا بر مبنای نقادی های درونی مدرنیته و بر اساس تلاش آخرین بازمانده اصلی و مهم فلسفه مدرن یعنی یورگن هابرماس، می توان بر تعارض های درونی سوبژکتیویته غلبه کرد؟ ۳) آیا نقد رادیکال سوبژکتیویته توسط کسانی همچون فوکو و دریدا، الزاما به از دست رفتن معنای جوهری انسان یعنی گوهر آزادی می انجامد یا اصولا برعکس، برای ردیابی جوهری مضمون رهایی بخشی نظریه انتقادی باید از فرانکفورت به پاریس کوچ کرد؟ این سه پرسش، در سه قسمت این مقاله بررسی می شوند و لب پاسخ های آنها از این قرار است: نخست اینکه سوژه برای اینکه سوژه باشد، به ابژه ای احتیاج دارد و همین امر به انکار ذهن بنیادی دیگران منجر می شود که اصلی ترین معضل فلسفه مدرن است. دوم اینکه هابرماس ادعا می کند که در پارادایم جایگزین او_جایگزین پارادایم هگلی_ذهن بنیادی و جهان-شمولی از طریق ارتباط زبانی به وفاق می رسند، بی آنکه هیچ کدام از آنها قربانی دیگری شوند. گرچه نظریه ارتباط زبانی هابرماس معتدل است و به دیگران در درون بودش خوشامد می گوید، اما مسائلی بنیادی نظیر اعتماد، عدالت و شکوفانندگی خود وجود دارند که نمی توانند در سوژه مدرن جایگاه واقعی خود را بازیابند. و سوم اینکه، درحالی که مفاهیم سنتی و مدرن سوژه، عقل گرا و ذات گرا و ایده الیستی و متافیزیکی بودند، انتقادهای معاصر به سوژه_ یا آنچه در این مقاله مکتب پاریس خوانده شده است_ امکان و انگیزه ای فراهم ساخته اند که برداشت های انتقادی تر و خلاق تر ذهنیت پسامتافیزیکی رشد یابند و تفکر فلسفی در خصوص سوژه از طریق برجسته شدن مساله آفرینی های آن، غنی تر گردد.

کلید واژه: مدرنیته، سوبژکتیویته، رهایی بخشی، سلطه، جهان شمولی، مکتب فرانکفورت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.