تبیین متغیرهای ادراکی تفکر انتقادی و بعد شناختی پیشرفت تحصیلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین متغیرهای ادراکی تفکر انتقادی و بعد شناختی پیشرفت تحصیلی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین متغیرهای ادراکی تفکر انتقادی و بعد شناختی پیشرفت تحصیلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین متغیرهای ادراکی تفکر انتقادی و بعد شناختی پیشرفت تحصیلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین متغیرهای ادراکی تفکر انتقادی و بعد شناختی پیشرفت تحصیلی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اندیشه های نوین تربیتی

تعداد صفحات :۲۱

هدف این مقاله، تبیین متغیرهای ادراکی تفکر انتقادی و بعد شناختی پیشرفت تحصیلی است. جامعه پژوهش حاضر را دانش آموزان دختر و پسر پایه های دوم و سوم راهنمایی مدارس استان فارس در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ تشکیل داده که از میان آنها نمونه ای متشکل از ۴۳۰ مشارکت کننده (۲۱۰ پسر و ۲۲۰ دختر) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و بر اساس گروه بندی معدل محور به پرسشنامه محقق ساخته ابعاد ادراکی تفکر انتقادی پاسخ دادند. تبیین متغیرهای ادراکی تفکر انتقادی با پیشرفت تحصیلی، با توجه به دو متغیر سن و جنس، بررسی شد و داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t و رگرسیون چند متغیره تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین عناصر ترقی طلبی، دید وسیع و کنجکاوی با پیشرفت تحصیلی ارتباط معنادار وجود دارد و لیکن بین عناصر تردید منطقی و استقلال طلبی با پیشرفت تحصیلی ارتباط معنادار وجود ندارد و بین ابعاد ادراکی تفکر انتقادی و پیشرفت تحصیلی از لحاظ سن و جنس تفاوت وجود دارد.

کلید واژه: عناصر ادراکی، تفکر انتقادی، پیشرفت تحصیلی، بعد شناختی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.