پیگیری تاثیر آموزش های شناختی – رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیگیری تاثیر آموزش های شناختی – رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیگیری تاثیر آموزش های شناختی – رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیگیری تاثیر آموزش های شناختی – رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیگیری تاثیر آموزش های شناختی – رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اندیشه های نوین تربیتی

تعداد صفحات :۲۲

پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی میزان تاثیر کارگاه های آموزش مدیریت خشم بر معلمان در ارتباط با دانش آموزان کم توان ذهنی طراحی و اجرا شد و این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون تک گروهی است. ۳۱ معلم به روش نمونه گیری در دسترس از دو مدرسه ویژه کودکان کم توان ذهنی در تهران به طور داوطلبانه در این پژوهش مشارکت کردند. برنامه مدیریت خشم هفته ای یک بار، به صورت گروهی و به مدت هفت جلسه دو ساعته برای آزمودنی ها اجرا شد. شرکت کنندگان، مقیاس ارزیابی خشم معلم را قبل و پس از دوره آموزشی و همچنین به منظور پیگیری نه ماه پس از مداخله تکمیل کردند. نتایج تحلیل واریانس با طرح اندازه گیری مکرر نشان دهنده این بود که شدت خشم معلمان در موقعیت های خشم انگیز در ارتباط با دانش آموزان کم توان ذهنی به طور معناداری کاهش یافت. همچنین در مرحله پس آزمون نسبت به پیش آزمون استفاده از راهبردهای کنترل عصبانیت به لحاظ آماری افزایش ملاحظه پذیری داشته است؛ اما در مولفه بیان بیرونی خشم تفاوت معناداری مشاهده نشد. یافته های پژوهش حاضر، همسو با نتایج پژوهش های دیگر تاییدی بر کارآیی مداخلات شناختی – رفتاری در کنترل خشم است.

کلید واژه: مدیریت خشم، معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی، رویکرد شناختی – رفتاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.