بررسی وضعیت مصرف سیگار با بکارگیری مدل فرآیند موازی توسعه یافته در بین دانش آموزان پسر راهنمایی شهر شیراز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت مصرف سیگار با بکارگیری مدل فرآیند موازی توسعه یافته در بین دانش آموزان پسر راهنمایی شهر شیراز دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت مصرف سیگار با بکارگیری مدل فرآیند موازی توسعه یافته در بین دانش آموزان پسر راهنمایی شهر شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت مصرف سیگار با بکارگیری مدل فرآیند موازی توسعه یافته در بین دانش آموزان پسر راهنمایی شهر شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت مصرف سیگار با بکارگیری مدل فرآیند موازی توسعه یافته در بین دانش آموزان پسر راهنمایی شهر شیراز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم بهداشتی جندی شاپور (JENTASHAPIR JOURNAL OF HEALTH SCIENCES)

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: شروع زود هنگام مصرف سیگار به عنوان یک مساله مهم در سلامتی جامعه مطرح است که نیازمند بررسی و شناخت بیشتری دارد. این مطالعه به منظور تعیین وضعیت مصرف سیگار با بکارگیری مدل فرآیند موازی توسعه یافته در بین دانش آموزان پسر راهنمایی شهر شیراز انجام شده است.روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش مقطعی توصیفی بود که برروی دانش آموزان پسر مقطع سوم راهنمایی شهر شیراز در سال تحصیلی ۸۹-۱۳۸۸ انجام گرفت. نمونه گیری به صورت خوشه ای چندمرحله ای بود. ابتدا در هر ناحیه، بطور تصادفی ۲ مدرسه انتخاب شد، سپس در هر مدرسه ۳ کلاس بطور تصادفی انتخاب شد. برای جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه مدل فرآیند موازی توسعه یافته تدوین و پس از تایید پایایی و روایی آن در اختیار ۲۴۴ نفر از دانش آموزان قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شد.یافته ها: نتایج مطالعه نشان داد که ۹/۶% از دانش آموزان سابقه مصرف سیگار داشتند. ۹/۱۹% از دانش آموزان اظهار داشتند که از طرف دوستان به آنها سیگار تعارف یا پیشنهاد شده است. میانگین نمره حساسیت درک شده دانش آموزان نسبت به احتمال ابتلا به عوارض و پیامدهای مصرف سیگار پایین بود (۲/۳۸). میانگین نمره اثربخشی درک شده دانش آموزان نسبت به راهکارهای توصیه شده جهت عدم مصرف سیگار در حدمتوسط بود (۸/۵۱). میانگین نمره آگاهی در دانش آموزان سیگاری (۱/۵۷) کمتر از دانش آموزان غیرسیگاری (۴/۶۱) بود. در حالی که میانگین نمره حساسیت درک شده در دانش آموزان غیرسیگاری (۸/۳۷) کمتر از دانش اموزان سیگاری (۲/۴۵) و همچنین دانش آموزان در معرض خطر (۷/۴۴) بود. از طرف دیگر میانگین نمرات متغیرهای شدت درک شده، اثربخشی درک شده، خودکارآمدی درک شده و قصد رفتاری در دانش آموزان سیگاری( به ترتیب ۸/۷۱، ۴/۴۳، ۳/۶۲، ۵/۶۹)، کمتر از دو گروه دیگر بود.نتیجه گیری: مطالعه نشان داد که حساسیت درک شده دانش آموزان نسبت به احتمال ابتلا به پیامدهای مصرف سیگار پایین است. بنابراین توصیه می شود که با استفاده از مدل فرآیند موازی توسعه یافته،مداخلات آموزشی مناسبی طراحی و اجرا شود که باعث درک حساسیت آنان نسبت به عوارض و پیامدهای مصرف سیگار در این گروه گردد.

کلید واژه: مصرف سیگار، مدل فرآیند موازی توسعه یافته، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.