کارکردی نو برای وب سایت های کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگی های تفکر عملیات عینی (طبقه بندی، ردیف بندی، نگهداری ذهنی و بازگشت پذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کارکردی نو برای وب سایت های کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگی های تفکر عملیات عینی (طبقه بندی، ردیف بندی، نگهداری ذهنی و بازگشت پذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارکردی نو برای وب سایت های کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگی های تفکر عملیات عینی (طبقه بندی، ردیف بندی، نگهداری ذهنی و بازگشت پذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارکردی نو برای وب سایت های کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگی های تفکر عملیات عینی (طبقه بندی، ردیف بندی، نگهداری ذهنی و بازگشت پذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارکردی نو برای وب سایت های کودکان: بسترسازی برای پرورش ویژگی های تفکر عملیات عینی (طبقه بندی، ردیف بندی، نگهداری ذهنی و بازگشت پذیری) از دیدگاه نظریه پیاژه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی (مطالعات تربیتی و روان شناسی)

تعداد صفحات :۲۵

وب سایت ‌ها به عنوان شی ‌هایی عینی و قابل تعامل، با دو کارکرد آموزشی و سرگرمی به زندگی کودکان راه یافته ‌اند. به باور ژان پیاژه کودک در تعامل با شی ها و انسان ‌های پیرامون، شناخت خود را می ‌سازند. در پیوستار رشد شناختی پیاژه، نیم ‌دوره عملیات عینی بدلیل همزمانی با سن دبستان و نیز افزایش امکان تعامل کودک با وب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این نیم دوره ابزارهایی مانند وب‌ سایت‌ ها که بتوانند به شکلی عینی و بر پایه تجربه فعال توانمندی ‌های فکری کودک را به چالش بکشند می ‌توانند زمینه ‌ای برای رشد شناختی فراهم آورند. پژوهش حاضر در پی آن است که دریابد تا چه میزان وب ‌سایت ‌های کودکان بستری برای پرورش ویژگی ‌های تفکر عملیات عینی فراهم می ‌کنند. عملیات طبقه ‌بندی، ردیف ‌بندی، نگهداری ‌ذهنی و بازگشت ‌پذیری زیرساخت طراحی سیاهه وارسی پژوهشگرساخته را تشکیل داد. روایی و پایایی این ابزار با بهره ‌گیری از نظر متخصصان و محاسبه ضریب توافق آنها تایید شد. روش ‌های پیمایشی و تحلیل محتوا برای ارزیابی جامعه ‌ای با ۱۱ عضو از وب‌ سایت ‌های فارسی و نمونه ‌ای از ۳۰ وب ‌سایت انگلیسی که به روش تصادفی نظام ‌مند انتخاب شده بود به کار گرفته شد. یافته ‌ها نشان داد که وب ‌سایت‌ های مورد بررسی در بسترسازی برای پرورش عملیات طبقه‌ بندی و نگهداری ‌ذهنی در حد متوسط و ردیف ‌بندی و بازگشت ‌پذیری به میزان کمی نقش دارند. به طور کلی نیز این ابزارها با در اختیار داشتن نزدیک به ۳۴% از مصداق‌ های مورد نظر به میزان کمی در فراهم آوردن زمینه ‌ای برای رشد شناختی کودکان توانمند می ‌باشند.

کلید واژه: وب سایت های کودکان، رشد شناختی، نیم دوره عملیات عینی، طبقه بندی، ردیف بندی، نگهداری ذهنی، بازگشت پذیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.