عنوان عربی: فلسفه الحیاه فی الثقافه الشیعیه المعاصره (عنوان فارسی: فلسفه حیات در فرهنگ شیعی معاصر)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان عربی: فلسفه الحیاه فی الثقافه الشیعیه المعاصره (عنوان فارسی: فلسفه حیات در فرهنگ شیعی معاصر) دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان عربی: فلسفه الحیاه فی الثقافه الشیعیه المعاصره (عنوان فارسی: فلسفه حیات در فرهنگ شیعی معاصر)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان عربی: فلسفه الحیاه فی الثقافه الشیعیه المعاصره (عنوان فارسی: فلسفه حیات در فرهنگ شیعی معاصر)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان عربی: فلسفه الحیاه فی الثقافه الشیعیه المعاصره (عنوان فارسی: فلسفه حیات در فرهنگ شیعی معاصر) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : شیعه شناسی

تعداد صفحات :۴۱

چکیده عربی:فی العلوم الاجتماعیه الغربیه المعاصره، هناک اتجاهات متنوعه لتعریف و بیان الثقافه والتی یمکننا ان نبحث عن جذورها فی المبانی الفلسفیه الغربیه و اساسا فی تکوین دنیا متجدده نوعا ما. ویوکد فی هذه التعاریف دائما علی المیول الطبیعیه والتعلقات الدنیویه للناس. العلامه محمدتقی جعفری (۱۹۲۳-۱۹۹۸) والذی هو من المفکرین الشیعه المعاصرین، یری ان هکذا ثقافه هی ثقافه تابعه تنتهک بعض الاصول الانسانیه المتعالیه کثقافه تقدیس العلم والمعرفه. لکن فی المقابل هناک الثقافه الرائده التی لها جذور فی الاصول الثابته للحیاه التکاملیه للانسان و هی متسنده للتعقل السلیم والاحاسیس المتصاعده للناس. المقصود بالثقافه فی هذا التوجه هی الحوادث التی تجعل الحیاه المعقوله للبشر امرا قابلا للفهم ونتیجه لهذا فان قبولها یوجب الانبساط الروحی للانسان فی حیاته الهادفه. هکذا حیاه بحسب منطق القران هی الحیاه الطیبه. من وجهه نظر العلامه الطباطبائی (۱۹۰۲-۱۹۸۱) (و هو مفسر شیعی معاصر) و شراح کلامه فان الحیاه الطیبه تعرف بثلاثه موشرات مهمه و هی الایمان والعمل الصالح والاخلاق الفاضله. و فی تعبیره الاستعاری فان الایمان بمنزله الجذر الذی اصبح قویا بسبب انغراسه فی الارض. والاخلاق الفاضله بمنزله الساق والغصن والاعمال الصالحه بمنزله اثار الشجره الطیبه للدین والتی لها قابلیه الزیاده فی کل لحظه.

چکیده فارسی:در علوم اجتماعی معاصر غربی، رویکردهای گوناگونی در تعریف و تبیین فرهنگ وجود دارد که ریشه آن را می توان در مبانی فلسفه غرب و اساسا شکل گیری دنیای نوعا متجدد جستجو نمود. در این تعاریف، همواره تکیه بر تمایلات طبیعی و تعلقات دنیوی مردم بوده است. علامه محمدتقی جعفری (۱۳۰۲-۱۳۷۷) از متفکران معاصر شیعی، چنین فرهنگی را فرهنگ پیرو می داند که برخی اصول عالیه انسانی، مانند فرهنگ قداست علم و معرفت را پایمال نموده است. اما در مقابل، فرهنگ پیشرو ریشه در اصول ثابت حیات تکاملی انسان داشته، مستند به تعقل سلیم و احساسات تصعیدشده مردم است. در این رویکرد، مقصود از فرهنگ، پدیده هایی است که حیات معقول بشر را قابل درک ساخته، بالتبع پذیرش آن موجب انبساط روانی انسان ها در زندگی هدفدار می گردد. در منطق قرآن، چنین حیاتی، حیات طیبه است. از منظر علامه طباطبایی (۱۲۸۱-۱۳۶۰) مفسر معاصر شیعی و شارحان او، حیات طیبه با سه شاخص مهم ایمان، عمل صالح و اخلاق فاضله شناخته می شود. در نگاه استعاری او، ایمان در حکم ریشه ای است که در زمین چنگ انداخته، محکم شده است. اخلاق فاضله در حکم ساقه و شاخه و اعمال صالحه، آثار شجره طیبه دین می باشند که هر لحظه قابلیت فزونی دارند.

کلید واژه: کلیدواژه عربی: الثقافه، الدین، الحیاه المعقوله، الحیاه الطیبه، الشجره الطیبه، العلامه محمدتقی جعفری، العلامه محمدحسین الطباطبائی (کلیدواژه فارسی: فرهنگ، دین، حیات معقول، حیات طیبه، شجره طیبه، علامه محمدتقی جعفری، علامه محمدحسین طباطبایی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.