بررسی تاثیر برنامه آموزشی توام ایدز و مهارت های ارتباطی بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در رابطین سلامت (زنجان ۹۰- ۱۳۸۹)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر برنامه آموزشی توام ایدز و مهارت های ارتباطی بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در رابطین سلامت (زنجان ۹۰- ۱۳۸۹) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر برنامه آموزشی توام ایدز و مهارت های ارتباطی بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در رابطین سلامت (زنجان ۹۰- ۱۳۸۹)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر برنامه آموزشی توام ایدز و مهارت های ارتباطی بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در رابطین سلامت (زنجان ۹۰- ۱۳۸۹)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر برنامه آموزشی توام ایدز و مهارت های ارتباطی بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در رابطین سلامت (زنجان ۹۰- ۱۳۸۹) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تعداد صفحات :۲۱

زمینه و هدف: ایدز تمامی کشورهای دنیا و همه گروه های جنسی، سنی و نژادی را تحت تاثیر قرار داده است. آمارها نشان دهنده موارد عفونت و ابتلای به ایدز در منطقه و ایران می باشد. هدف این مطالعه ارزیابی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی به رابطین سلامت شهر زنجان، بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در مورد ایدز بود. روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی، تعداد ۸۰ رابط سلامت متاهل واقع در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال از ۱۱ پایگاه بهداشت شهر زنجان انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که قبل و ۲۰ هفته بعد از اتمام مداخله آموزشی تکمیل شد. جهت گروه مداخله کارگاه آموزشی ایدز و مهارت های ارتباطی و جهت گروه کنترل کارگاه آموزشی ایدز اجرا شد. داده ها با آزمون های آماری تی مستقل، تی زوج، همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره تحلیل شدند. یافته ها: آزمون آماری تی زوج نشان داد در گروه مداخله ما بین نمرات حساسیت درک شده (۰.۰۱۰=P)، شدت درک شده (۰.۰۰۳=P) و موانع درک شده (۰.۰۰۰۱>P)، قبل و بعد از مداخله آموزشی اختلاف آماری معنی دار وجود داشت ولی درسازه های خودکارآمدی درک شده، منافع درک شده و قصد رفتاری، این اختلاف معنی دار نبود. در گروه کنترل آزمون آماری تی زوج فقط در ساز ه موانع درک شده، اختلاف آماری معنی دار را نشان داد (P<0.0001) و نمره سازه خودکارآمدی درک شده نیز، کاهش جزیی داشت. یافته های مطالعه نشان داد سازه خودکارآمدی درک شده بیشترین توان پیش گویی کنندگی قصد رفتار را دارا بود. نتیجه گیری: افزایش بیشتر نمرات سازه های مدل اعتقاد بهداشتی در گروه مداخله، حاکی از نقش مثبت آموزش توام مهارت های ارتباطی در کنار ایدز می باشد. نتایج این مطالعه لزوم ارتقای دانش و مهارت های ارتباطی رابطین سلامت را مورد تاکید قرار می دهد.

کلید واژه: مهارت های ارتباطی، ایدز، مدل اعتقاد بهداشتی، سازه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.