کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه ۲ تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه ۲ تهران) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه ۲ تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه ۲ تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه ۲ تهران) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم و تکنولوژی محیط زیست

تعداد صفحات :۱۴

ایمنی ترافیک یکی از پارامترهای بسیار مهم مورد بررسی در اکثر کشورهای دنیا، مجامع مهم بین المللی و سازمان ملل است. با مطالعه تصادفات ترافیکی می توان عوامل موثر در رخداد تصادفات ترافیکی را شناسایی کرد. تعریف و توصیف عوامل موثر در تصادفات گامی اساسی در جهت اقدامات عملی برای کاهش و به حداقل رساندن عوامل ایجاد تصادف است که باعث ایمنی بیشتر سیستم حمل و نقل و بهبود آن می شود. از این رو اهمیت تحلیل نقاط حادثه خیز برای راهنمایی و رانندگی، شهرداری ها و سازمان های مرتبط با ایمنی ترافیک بسیار بالا می باشد.هدف اول این مطالعه شناسایی پارامترهای تاثیرگذار و محاسبه میزان اهمیت و تاثیرگذاری هر یک از عوامل موثر در تصادفات تقاطع ها می باشد، دومین هدف مشخص کردن امن ترین و ناامن ترین تقاطع با توجه به تحلیل های صورت گرفته است. در نهایت تقاطع ها با توجه به میزان خطرناک بودن اولویت بندی می گردد. روش کار به این ترتیب بود که اطلاعات و آمار موجود مربوط به تصادفات تقاطع ها از پایگاه اطلاعات تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جمع آوری شد. سپس اقدامات اولیه در مورد داده های خام برای استفاده نرم افزارهای Expert choice وArcGIS انجام یافت و با استفاده از نرم افزارهای یاد شده نسبت به تحلیل داده ها اقدام گردید. میزان اهمیت (وزن) عوامل موثر در تصادفات در هر تقاطع به صورت مجزا به دست آمده و در نهایت با انجام محاسبات و تحلیل خطی، تقاطع های موجود از نظر ایمنی بررسی و ایمن ترین تقاطع و ناامن ترین تقاطع مشخص گردید. با توجه به نتایج تحلیل، تقاطع جلال آل احمد – نهم شمالی با شاخص تصادف ۰.۶۱۵ ناامن ترین تقاطع و تقاطع خوش – پرچم با شاخص تصادف ۰.۰۶۷ امن ترین تقاطع می باشد.

کلید واژه: ایمنی ترافیک، نقاط حادثه خیز، وزن دهی، ArcGIS، شاخص تصادف

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.