طرحهای زبانشناختی برجسته سازی عناوین در نشریات ورزشی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طرحهای زبانشناختی برجسته سازی عناوین در نشریات ورزشی ایران دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طرحهای زبانشناختی برجسته سازی عناوین در نشریات ورزشی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طرحهای زبانشناختی برجسته سازی عناوین در نشریات ورزشی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طرحهای زبانشناختی برجسته سازی عناوین در نشریات ورزشی ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : زبان شناسی و گویش های خراسان (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)

تعداد صفحات :۲۶

در نشریات ورزشی، هر نویسنده ای (ورزشی نویس) برای جذب مخاطب، خود را در رقابت با سایر کسانی می بیند که در همان نشریه او قلم می زنند. اولین و بهترین راه جذب مخاطب، جذاب ساختن هر گزارش یا خبر از طریق برجسته سازی عنوان است. یکی از راههای برجسته سازی عنوان، استفاده از قلمها و رنگهای مختلف است که عموما خارج از اختیار ورزشی نویس است، اما آنچه یقینا در دسترس و به اختیار اوست، همانا برجسته سازی عنوان با استفاده از الگوهای زبانشناختی است. در مقاله حاضر، با بررسی دویست شماره از بیست عنوان نشریه ورزشی کشور که بین سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ منتشر شده بودند، ۱۵۰ عنوان برجسته شده به صورت تصادفی انتخاب شد و پس از تحلیل، مشخص گردید که می توان انواع برجسته سازی را به ترتیب بسامد در چهار الگوی زبانشناختی گنجاند: ۱- الگوهای معنایی، ۲- الگوی نحوی، ۳- الگوهای ساختواژی، ۴- الگوی کاربرد شناختی. همچنین نتایج توصیفی مقاله حاضر نشان می دهد که نظریات ایفان تیدو (۲۰۰۹) درباره عنوان در نشریات پذیرفته تر است تا نظرات در (۲۰۰۳).

کلید واژه: نشریات ورزشی، جذب مخاطب، عنوان، برجسته سازی، الگوهای زبانشناختی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.