راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارتباط آن با سطح اضطراب امتحان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارتباط آن با سطح اضطراب امتحان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارتباط آن با سطح اضطراب امتحان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارتباط آن با سطح اضطراب امتحان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارتباط آن با سطح اضطراب امتحان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: اضطراب امتحان مشکل شایعی در میان دانشجویان و دانش ‌آموزان است. به کار بردن راهبرد‌های مطالعه و یادگیری، و راهبردهای مقابله با اضطراب می‌ تواند باعث پیشرفت و بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان شود. هدف این پژوهش تعیین وضعیت استفاده از راهبردهای مطالعه و یادگیری و ارتباط آن با اضطراب امتحان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.روش‌ ها: این پژوهش به صورت توصیفی مقطعی بر روی ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اردیبهشت ۱۳۸۸ انجام شد. روش نمونه‌ گیری سهمیه‌ ای و جامعه پژوهش در این مطالعه شامل دانشجویان پرستاری، مامایی، کتابداری و اطلاع ‌رسانی پزشکی، تغذیه و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، در مقطع کارشناسی بود. دانشجویان دو پرسشنامه استاندارد راهبردهای مطالعه و یادگیری وین اشتاین، و اضطراب امتحان ساراسون را تکمیل نمودند و ارتباط نمرات حاصل از این دو بررسی گردید. جهت تجزیه و تحلیل آماری از آزمون‌ های ضریب همبستگی پیرسون،t مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه به کمک نرم ‌افزارSPSS استفاده شد. همچنین نمرات به دست آمده، با مقدار هنجاری نمرات دانشجویان در امریکا مقایسه گردید.نتایج: نتایج نشان داد که میانه نمرات حاصل شده از ۱۰ حیطه پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری به شرح زیر بود: نگرش (۲۹)، انگیزش (۲۷)، کنترل وقت (۲۶)، کنترل اضطراب (۱۵)، تمرکز (۲۷)، پردازش اطلاعات (۲۸)، انتخاب ایده اصلی (۳۰)، راهنمای مطالعه (۲۵)، خودآزمایی (۲۳) و راهبردهای آزمون (۲۹). همچنین اضطراب امتحان در ۳۷ درصد از دانشجویان در سطح خفیف، ۳۸.۵ درصد متوسط و ۲۴.۵ درصد در سطح شدید بود. رابطه معکوس معناداری بین اضطراب امتحان با تمامی حیطه ‌های راهبردهای مطالعه و یادگیری در سطح p£۰.۰۵ وجود داشت.نتیجه‌ گیری: نتایج این پژوهش نشان می‌ دهد که میان مولفه ‌های راهبردهای مطالعه و یادگیری و اضطراب امتحان ارتباط معناداری در جهت معکوس وجود داشته است در واقع استفاده از راهبردهای مطالعه و یادگیری می ‌تواند به عنوان یکی از روش‌ های کاهش اضطراب امتحان مورد استفاده قرار گیرد.

کلید واژه: راهبردهای مطالعه، راهبردهای یادگیری، اضطراب امتحان، دانشجویان علوم پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.