هنجاریابی آزمون SCL-90-R در دانش آموزان دبیرستانی، پیش دانشگاهی استان گیلان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هنجاریابی آزمون SCL-90-R در دانش آموزان دبیرستانی، پیش دانشگاهی استان گیلان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هنجاریابی آزمون SCL-90-R در دانش آموزان دبیرستانی، پیش دانشگاهی استان گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنجاریابی آزمون SCL-90-R در دانش آموزان دبیرستانی، پیش دانشگاهی استان گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هنجاریابی آزمون SCL-90-R در دانش آموزان دبیرستانی، پیش دانشگاهی استان گیلان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: پرسشنامه SCL_90-R برای غربالگری و تعیین اثربخشی درمان به کار می رود. این آزمون وابسته به عوامل محیطی است. در جامعه ما در زمینه هنجاریابی آن کاستی هایی وجود دارد.هدف: هنجاریابی آزمون SCL_90-R در دانش آموزان دبیرستانی، پیش دانشگاهی استان گیلان سال ۸۳-۸۲.مواد و روش ها: در یک بررسی مقطعی، از میان ۱۵۳۹۴۸ دانش آموز با استفاده از نمونه گیری چندمرحله ای خوشه ای ۴۰۱۵ نفر انتخاب شدند و از برگردان فارسی SCL_90-R که در مطالعه اولیه ما روایی محتوایی قابل قبول و پایایی مناسب (r=0.86) داشت، برای بررسی استفاده شد. پایایی و روایی آن مشخص و جدول هنجار تهیه شد. داده ها با برنامه SPSS 11.5 پردازش و با آزمون های آماری مناسب تحلیل شد (۰.۰۵=a).نتایج: ۲۰۰۵ دختر و ۲۰۱۰ پسر، بیشترین تعداد ۱۲۴۲ نفر در کلاس سوم و ۱۳۴۱ نفر در گروه سنی ۱۷ سال بودند بیشترین ضریب پایانی با روش بازآزمایی(r=0.93) ، دو نیمه کردن و آلفای کرنباخ (r=0.85) در افسردگی یافت شد. بین نه عامل و ضرایب سه گانه همبستگی مشاهده شد (r>0.50). بین نه بعد از SCL _90-R و مقیاس های پرسشنامه شخصیتی چندوجهی مینه سوتا (MMPI) همبستگی دیده شد که بیشترین همبستگی بین اضطراب و افسردگی SCL _90-R با ضعف روانی در (r=0.59) (MMPI)، وسواس – اجبار و روان پریشی با اسکیزوفرنی (r=0.58) وجود داشت. همبستگی دو آزمون در سطح a=0.05 معنی دار بود. بیشترین میانگین و انحراف معیار به ترتیب ۱.۵۸، ۰.۷۶ در دختران و ۱.۴۱، ۰.۷۱ در پسران در بعد پارانویید وجود داشت و میانگین و انحراف معیار شاخص شدت کلی علایم (GSI) به ترتیب ۱.۱۶ و ۰.۵۹ در دختران، ۰.۹۲ و ۰.۴۹ در پسران با اختلاف معنی دار آماری a=0.01 دیده شد.نتیجه گیری: برگردان جدید فارسی SCL_90-R اعتبار و پایایی قابل قبولی دارد و ابزار مناسبی برای بررسی روانی به طور کلی در دانش آموزان گیلانی است.

کلید واژه: تست های روانشناسی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.