هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم گری عاطفی / رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده ذهنی و عادی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم گری عاطفی / رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده ذهنی و عادی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم گری عاطفی / رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده ذهنی و عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم گری عاطفی / رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده ذهنی و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم گری عاطفی / رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده ذهنی و عادی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)

تعداد صفحات :۳۳

مطالعه حاضر به بررسی نقش هوش بر خودنظم بخشی عاطفی و رفتاری کودکان می پردازد. برای این منظور رابطه هوش با ایمنی دلبستگی، سبک های دلبستگی (ایمن، دوسوگرا، اجتنابی، آشفته، سرگشته) و مشکلات رفتاری کودکان عقب مانده ذهنی خفیف (۷۰-IQ=50)، تیزهوش (۱۴۰-IQ=125) و عادی (۱۱۰-IQ=95) بررسی گردید. هم چنین رابطه بین نوع و سبک های دلبستگی با مشکلات رفتاری در سه گروه فوق الذکر کودکان بررسی گردید. آزمودنی های این پژوهش شامل ۹۱ کودک عقب مانده ذهنی خفیف، تیز هوش و عادی شش و هفت ساله (از هر دو جنس) شهر تبریز بودند. ابزارهای این پژوهش شامل آزمون های اضطراب جدایی، مقیاس مشکلات رفتاری آخن باخ، آزمون هوشی ریون پیشرونده و پرسشنامه محقق ساخته جمعیت شناختی بود. برای تحلیل آماری از تحلیل واریانس یک متغیری و آزمون LSD، آزمون t و آزمون خی دو استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که کودکان عقب مانده ذهنی فقط در زیرمقیاس خود اتکائی آزمون اضطراب جدایی از دو گروه دیگر پایین تر بوده و تفاوت معنی داری با آنها دارند. یافته مهم دیگر آشکار ساخت که کودکان عقب مانده ذهنی بیش از کودکان عادی و تیزهوش در معرض خطر ناایمنی دلبستگی قرار دارند. بین توزیع پراکندگی کودکان عقب مانده ذهنی در چهار سبک دلبستگی در مقایسه با توزیع پراکندگی کودکان عادی تفاوت معنی دار بود. در حالی که این تفاوت در بین کودکان عادی و تیزهوش مشاهده نشد. هم چنین یافته دیگر نشان داد که کودکان عقب مانده ذهنی بیش از کودکان عادی و تیزهوش در معرض خطر مشکلات رفتاری هستند. بالاترین میزان مشکلات رفتاری در دو سبک اجتنابی و دوسوگرا و در دو گروه عادی و تیزهوش مشاهده شد. در حالی که بین سبک های چهارگانه دلبستگی کودکان عقب مانده از لحاظ مشکلات رفتاری تفاوت معنی دار وجود نداشت.

کلید واژه: هوش، خود تنظیم گری عاطفی / رفتاری، کودکان تیزهوش، عقب مانده ذهنی، سبک های دلبستگی، مشکلات رفتاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.