رسانه های جمعی و هویت زبانی – ادبی در میان جوانان شهر شیراز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رسانه های جمعی و هویت زبانی – ادبی در میان جوانان شهر شیراز دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رسانه های جمعی و هویت زبانی – ادبی در میان جوانان شهر شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رسانه های جمعی و هویت زبانی – ادبی در میان جوانان شهر شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رسانه های جمعی و هویت زبانی – ادبی در میان جوانان شهر شیراز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم اجتماعی

تعداد صفحات :۲۵

رسانه های جمعی به دلیل ماهیت و محتوایی که دارند، تقریبا با تمامی ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع ارتباط دارند، و می توان مدعی شد که از جمله متغیرهای تاثیرگذار بر جوامع امروزی می باشند. با توجه به روند تحولات بسیار سریع در حوزه تکنولوژی رسانه ای در دهه ها و سالهای اخیر می توان تاثیر این رشد چشمگیر را بر آرایش فرهنگی – دینی و اجتماعی جوامع مشاهده کرد. سرعت، سهولت و گستردگی روزافزون رسانه های جمعی، پیامدهای متفاوتی را در حوزه فرهنگی – دینی و ملی در جوامع داشته است که هویت را به خصوص در بعد زبانی – ادبی می توان به عنوان یکی از حوزه های تاثیرپذیر از آن دانست. شاید بتوان گفت که پیام های یکسان از سوی این دسته از رسانه ها، در جوامع مختلف اغتشاش – آشفتگی و بحران هویت دینی را می تواند به دنبال داشته باشد. تعابیری نظیر جهانی شدن – یکپارچگی – تهاجم فرهنگی و آمریکایی شدن فرهنگ، که در ادبیات اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف رایج شده است، بیانگر تهدید هویتی از سوی این رسانه ها می باشد. مقاله حاضر که نتیجه پژوهشی تجربی در این حوزه می باشد، به دنبال بررسی تاثیر استفاده از رسانه های جمعی بر هویت زبانی – ادبی می باشد. بعبارت دیگر سوالات اساسی این است که آیا استفاده از رسانه ها جمعی بر روی هویت زبانی – ادبی جوانان و احساس تعلق به آن تاثیر می گذارد یا خیر؟ این تاثیرات از طریق چه مکانیسم هایی صورت می پذیرد؟ و نهایتا اینکه ما از زاویه استفاده از رسانه، دچار مشکله هویتی در حوزه زبان و ادب فارسی هستیم یا خیر؟ جهت پاسخ به سوالات فوق، پس از بررسی ادبیات موضوع، مدل علی تحقیق شامل متغیرهای مکانیسمی، ترسیم شد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای شهر شیراز می باشد. حجم نمونه تحقیق بر اساس فرمول کوکران شامل ۴۰۰ نفر دانش آموز، ۲۰۰ دانش آموز پسر و ۲۰۰ دانش آموز دختر از ۲۰ دبیرستان پسرانه و دخترانه است؛ که پس از حذف پرسشنامه های مخدوش در نهایت ۳۸۵ پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روش مورد استفاده، میدانی و از تکنیک پیمایش به منظور جمع آوری داده ها استفاده گشت. اعتبار متغیرها با استفاده از اعتبار عاملی (سازه ای) و صوری و روایی متغیرها با استفاده از آلفای کرونباخ مورد ارزیابی قرار گرفت. آزمونهای مورد استفاده در این تحقیق شامل همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس، رگرسیون چندمتغیره و تحلیل مسیر می باشد. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد، میزان استفاده از رسانه های گروهی یک رابطه معنی دار منفی با هویت زبانی – ادبی دارد بدین معنی که با افزایش استفاده از رسانه های گروهی از میزان هویت زبانی – ادبی افراد کاسته می شود.

کلید واژه: رسانه – رسانه های جمعی، هویت، هویت زبانی – ادبی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.