اثر برنامه آموزشی بر اساس الگوی precede در ارتقا کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع ۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر برنامه آموزشی بر اساس الگوی precede در ارتقا کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع ۲ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر برنامه آموزشی بر اساس الگوی precede در ارتقا کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع ۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر برنامه آموزشی بر اساس الگوی precede در ارتقا کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع ۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر برنامه آموزشی بر اساس الگوی precede در ارتقا کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع ۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: مشکلات ناشی از بیماری دیابت دارای اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر کیفیت زندگی بیماران دیابتی است و با افزایش مشکلات ناشی از این بیماری کیفیت زندگی نیز کاهش می یابد. این مطالعه به منظور تعیین اثر برنامه آموزشی بر اساس الگوی precede در ارتقا کیفیت بیماران دیابتی نوع ۲ انجام شد.روش بررسی: این مطالعه مداخله ای نیمه تجربی از نوع قبل و بعد روی ۷۸ نفر از بیماران دیابتی نوع ۲ مراجعه کننده به کلینیک دیابت شهرستان مینودشت طی ماه های خرداد لغایت شهریور سال ۱۳۸۸ انجام شد. طراحی برنامه آموزشی بر اساس مراحل الگوی precede و محتوی آموزشی بر اساس نیازهای آموزشی بیماران تدوین گردید. قبل از اجرای مداخله آموزشی پرسشنامه کیفیت زندگی WHOQOL-BREF و پرسشنامه براساس سازه های الگوی precede برای بیماران دیابتی نوع ۲ تکمیل گردید. بیماران و خانواده آنها و کارکنان بهداشتی مداخله موردنظر را دریافت نمودند و پس از چهار هفته میزان تاثیر برنامه آموزشی بر اساس الگوی precede بر کیفیت زندگی بیماران با استفاده از پرسشنامه استاندارد کیفیت زندگی تعیین شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-16 و آزمون تی زوج تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره کل کیفیت زندگی افراد مورد مطالعه پیش از مداخله آموزشی ۸۰.۳۹±۱۱.۳۵ بود و پس از مداخله آموزشی به ۸۱.۳۵±۸.۳۱ افزایش یافت؛ اما این تفاوت از لحاظ آماری معنی داری نبود. یافته های حاصل در ابعاد مختلف کیفیت زندگی نشان داد که اختلاف معنی داری در ابعاد سلامت جسمانی (P<0.05)، ارزیابی بیماران از کیفیت زندگی خود (P<0.001) و ارزیابی از سلامت خود (P<0.001) قبل و بعد از مداخله آموزشی وجود داشت.نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که آموزش بیماران دیابتی نوع ۲ بر اساس الگوی precede سبب افزایش بعد جسمانی کیفیت زندگی و ارزیابی بیماران نسبت به وضیت سلامت و کیفیت زندگی می گردد.

کلید واژه: الگوی proceed، کیفیت زندگی، دیابت نوع ۲

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.