مقاله بررسی نتایج تغییر چیدمان دروس آناتومی و جنین شناسی بر نمرات دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی نتایج تغییر چیدمان دروس آناتومی و جنین شناسی بر نمرات دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نتایج تغییر چیدمان دروس آناتومی و جنین شناسی بر نمرات دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نتایج تغییر چیدمان دروس آناتومی و جنین شناسی بر نمرات دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نتایج تغییر چیدمان دروس آناتومی و جنین شناسی بر نمرات دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :

مقاله بررسی نتایج تغییر چیدمان دروس آناتومی و جنین شناسی بر نمرات دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۹ در (علوم تشریح ایران) Anatomical sciences journal از صفحه ۷۷ تا ۸۳ منتشر شده است.
نام: بررسی نتایج تغییر چیدمان دروس آناتومی و جنین شناسی بر نمرات دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دانشجویان پزشکی
مقاله میانگین نمرات
مقاله آناتومی تنه
مقاله جنین شناسی
مقاله چیدمان دروس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: بررسی نتایج دو نوع چیدمان در دروس آناتومی تنه و جنین شناسی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
مواد و روش ها: در این تحقیق که یک مطالعه توصیفی است، به دلیل تغییر در نحوه چینش دروس در دانشگاه اصفهان، همزمان دو دوره از دانشجویان رشته پزشکی دو درس اناتومی تنه و جنین را اخذ نمودند. یک گروه از این دانشجویان (شامل ۵۹ نفر) در ترم قبل درس آناتومی اندام را گذرانده و گروه دیگر (۷۹ نفر) تا آن زمان هیچ درس آناتومی یا جنین شناسی را نگذرانده بودند. نمرات میان ترم و پایان ترم دروس آناتومی تنه و جنین شناسی دو گروه فوق محاسبه و سپس با آزمون students t-test مقایسه شد.
یافته ها: میانگین نمرات میان ترم دانشجویان گروه اول در درس آناتومی تنه ۳۴/۶ ± ۰۳/۴۰ و در درس جنین ۲۹/۷ ± ۱۶/۲۸ محاسبه شد. میانگین نمرات میان ترم دانشجویان گروه دوم در درس آناتومی تنه ۲۳/۷± ۶۳/۳۶ و در درس جنین ۶۶/۷ ± ۸/۲۷ به دست آمد. پس از مقایسه میانگین نمرات در هر دو درس آناتومی تنه و جنین ۰۰/p<0 ثبت شد.
در درس جنین شناسی، میانگین نمرات پایان ترم در گروه اول و در گروه دوم به ترتیب ۰۴/۶ ± ۶۲/۳۲ و ۵۹/۶± ۰۱/۳۰ محاسبه و پس از مقایسه آنها ۰۰/
p<0 به دست آمد.
نتیجه گیری: وجود اختلاف معنی دار در بین میانگین نمرات هر دو درس، بیانگر این واقعیت است که دانشجویانی که حداقل یکی از دروس آناتومی را قبل از درس تنه وجنین گذرانده باشند، در فهم دروس اخیر موفق تر خواهند بود. شاید یکی از دلایل این اختلاف، درک بهتر اصطلاحات آناتومی توسط گروه اول به دلیل گذراندن آناتومی اندام ها باشد . تجسم فضایی در گروهی که درس اندام را گذرانده اند نیز بالاتر است. از انجایی که آناتومی تنه، کاربرد بیشتری در امور بالینی دارد، ارایه زودتر آن، شاید در کیفیت یادگیری اختلال ایجاد کرده و در نهایت بازده کمتری را برای رشته پزشکی به دنبال داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.