تاثیر برنامه آموزشی مدیریت استرس بر اساس الگوی پرسید بر استرس شغلی پرستاران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر برنامه آموزشی مدیریت استرس بر اساس الگوی پرسید بر استرس شغلی پرستاران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر برنامه آموزشی مدیریت استرس بر اساس الگوی پرسید بر استرس شغلی پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر برنامه آموزشی مدیریت استرس بر اساس الگوی پرسید بر استرس شغلی پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر برنامه آموزشی مدیریت استرس بر اساس الگوی پرسید بر استرس شغلی پرستاران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: استرس شغلی امروزه به مساله ای شایع و پرهزینه در محیطهای کاری تبدیل شده است و پرستاری یکی از پر استرس ترین مشاغل است، به نحوی که تنش شغلی در آنها منجر به کاهش کیفیت مراقبت ارایه شده و ترک حرفه می شود. هدف این مطالعه تعیین تاثیر برنامه آموزشی مدیریت استرس بر اساس الگوی پرسید بر کاهش استرس پرستاران بود.روش کار: در این پژوهش نیمه تجربی ۲۹ کارشناس پرستاری از بیمارستان فاطمیه در گروه تجربی و ۲۹ نفر کارشناس پرستاری از بیمارستان شهید بهشتی همدان در گروه شاهد قرار داشتند، گروه مداخله و شاهد بصورت تصادفی انتخاب شدند. جهت سنجش استرس شغلی آنها از مقیاس استرس شغلی پرستاران و جهت مداخله از پرسشنامه طراحی شده بر اساس الگوی آموزشی پرسید استفاده شد. مداخله طی ۶ جلسه آموزشی هر جلسه به مدت ۶۰ تا ۱۸۰ دقیقه انجام شد و پرستاران به مدت ۱.۵ ماه پیگیری شدند. تجزیه تحلیل داده ها با آمار توصیفی و آزمونهای t و من ویتنی انجام شد.نتایج: میانگین نمره استرس شغلی قبل از مداخله در گروه مداخله ۱۱۳ و در گروه شاهد ۱۰۹.۸۲ بود که این اختلاف از نظر آماری معنی دار نبود، اما بعد از مداخله میانگین نمره استرس شغلی در گروه مداخله به ۹۴.۰۳ کاهش یافت و در گروه شاهد ۱۰۹.۲بود ((P<0.001 پس از مداخله میزان عوامل مستعدکننده، قادرکننده، تقویت کننده و رفتارهای مقابله با استرس در گروه مداخله نسبت به شاهد افزایش معنی دار داشت (P<0.001).

کلید واژه: آموزش، پرستاری، استرس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.