شخصیت و شگردهای شخصیت‌ پردازی سعدی در «گلستان»


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شخصیت و شگردهای شخصیت‌ پردازی سعدی در «گلستان» دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شخصیت و شگردهای شخصیت‌ پردازی سعدی در «گلستان»  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شخصیت و شگردهای شخصیت‌ پردازی سعدی در «گلستان»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شخصیت و شگردهای شخصیت‌ پردازی سعدی در «گلستان» :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه ادب حماسی (پژوهش نامه فرهنگ و ادب

تعداد صفحات :۲۶

قصه و داستان، از قدیم در میان مردم رایج و مورد توجه آنان بوده‌ است. انسان ‌ها، در تمام ادوار، از گذشته – یعنی آن هنگام که شب ‌ها در کورسوی روشنایی نور شمع، به قصه ‌های به ظاهر ساده و بیشتر تخیلی که سینه به سینه نقل شده بود، گوش می ‌کردند – تا امروز – که پیچیده‌ ترین آن یعنی «رمان»‌ ها را می ‌خوانند – در زوایای اطوار شخصیت ‌ها و قهرمانان آنها، از گیاهان و جانوران گرفته تا آدم ‌ها، به تماشای زندگی و برخورد با زندگی ‌های گوناگون می ‌نشینند و از آن، درس و عبرت می ‌گیرند. در واقع، قصه به ‌اندازه تاریخ، در تهذیب و تربیت آنها، نقش دارد. حتی بیش از تاریخ. زیرا عوالمی که در قصه برای انسان تصویر می‌ شود و معرفتی که در دنبال کردن سرگذشت قهرمانان آن از فرهنگ و جزییات دیگر، عاید خواننده می ‌گردد، در حوصله هیچ تاریخی نمی‌ گنجد و همین موضوع است که موجب توجه و علاقه تمام طبقات مردم به قصه می ‌شود. قصه ‌ای که مهمترین عنصر در پیشبرد آن، شخصیت یا قهرمان آن است.مردم به سبب اعمال این شخصیت ‌ها به‌ آنها دل می‌ بستند یا از آنها متنفر می ‌شدند و این امر باعث می ‌شد که آنان، قصه و داستان را پیگیری کنند.هر چه ‌این شخصیت‌ ها، واقعی‌ تر و راست ‌تر بودند، بیشتر به دل خوانندگان می ‌نشستند. هر چه آنان، در بدی و خوبی مطلق نبودند، یعنی گاهی خوب و گاهی بد، مردم با آنان بیشتر احساس خویشی می‌ کردند.گاهی می‌ شد که در قصه، ماجرا فقط از زبان راوی بیان می ‌شد و شخصیت ‌ها خیلی فعال نبودند، اما باز هم چون روح زندگی داشت و با زندگی مردم گره خورده بود، جذاب و شنیدنی بود.حتی گاهی می‌ شد که قهرمانان و شخصیت‌ های قصه کاری نمی ‌کردند، بلکه قصد و انگیزه آنان بود که قصه را پیش می‌ برد. اما باز این قصه ‌ها نیز برای مردم شنیدنی بود. زیرا مردم می‌ فهمیدند که ‌این انگیزه‌ است که به ‌اعمال یک شخصیت، ارزش اخلاقی می‌ بخشد.بنابراین، بهترین و جذاب‌ ترین قصه‌ ها، در بین مردم آنهایی بود که بهترین شخصیت‌ ها و بهترین درون مایه ‌ها را داشتند و بهترین شخصیت ‌ها، آنهایی بودند که‌ از جامعه و وقایع آن، شکل گرفته بودند.با نگاهی به «گلستان» از این منظر، یعنی شگردهای سعدی در شخصیت ‌پردازی متوجه ‌امتیاز دیگر این اثر ارزشمند می ‌شویم؛ ویژگی دیگر که پرده‌ از رازهای خرمی و جاودانگی «گلستان» بر می ‌دارد.

کلید واژه: گلستان، داستان، شخصیت واقعی، درون ‌مایه، راوی، کنش، گفت و گو، حکایت، لحن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.