بررسی تاثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی (مطالعه موردی جوانان ۱۵-۲۹ ساله شهر بابل)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی (مطالعه موردی جوانان ۱۵-۲۹ ساله شهر بابل) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی (مطالعه موردی جوانان ۱۵-۲۹ ساله شهر بابل)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی (مطالعه موردی جوانان ۱۵-۲۹ ساله شهر بابل)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر سبک زندگی بر هویت اجتماعی (مطالعه موردی جوانان ۱۵-۲۹ ساله شهر بابل) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش اجتماعی

تعداد صفحات :۲۶

تحقیق حاضر در پی توصیف و تبیین بررسی رابطه بین سبک زندگی و هویت اجتماعی از یک نمونه ۲۵۰ نفره از بین جوانان ۱۵-۲۹ ساله شهر بابل می باشد. این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی انجام گرفته است و داده های مورد نظر نیز از طریق پرسشنامه جمع آوری و استخراج و تحلیل شده است. مطالعه حاضر در قالب چهارچوب نظری بر گرفته از نظریات جامعه شناسان، روانشناسان و مردم شناسان در زمینه هویت می باشد و نظریات زیمل، بوردیو، گیدنز، ماکس وبر، تورستن وبلن و مارکس در زمینه سبک زندگی می باشد. لازم به ذکر است سبک زندگی به عنوان متغیر مستقل شامل مصرف محصولات فرهنگی، فعالیت فراغتی، مدیریت بدن، الگوی تغذیه و الگوی خرید می باشد. هویت اجتماعی به عنوان متغیر وابسته شامل هویت مذهبی، ملی، گروهی، خانوادگی و فردی می باشد که در کنار ویژگی های فردی مانند: سن، جنسیت و میزان تحصیلات پاسخگو مورد بررسی قرار می گیرد. در جامعه شناسی، برداشت صریح و روشنی از مفهوم هویت وجود ندارد. از جمله محورهای شایان توجه در جامعه شناسی دهه های پایانی قرن بیستم، تلاش برای مناسبات نوین اجتماعی جوامع بود که یکی از محورهای مهم آن ناظر به تحلیل چگونگی تغییر شالوده اجتماعی هویت در جوامع جدید است. بر خلاف جامعه سنتی و پیشامدرن که در آن مبنای هویت اجتماعی بیشتر ویژگی های انتسابی است، در جامعه مدرن «موفقیت در نظام تولید» که تبلور آن در مفهوم طبقه است و جدیدتر از آن، نوع و سبک «رفتار و کنش های مصرفی» یا «سبک زندگی» است که هویت های فردی و اجتماعی را شکل می دهد. به این ترتیب، اگر هویت اجتماعی را مجموعه ای از «ارزش ها، باورها، نگرش ها» و الگوهای متفاوت رفتارهای گروه های اجتماعی در نظر بگیریم، این مجموعه، جملگی تابعی از نوع کنش های مصرفی تلقی می شود. این گونه است که شکل های جدیدی از «هویت اجتماعی» پدیدار می شوند که بر مبنای مصرف کالاها فرموله می شوند. در این معنا، سبک زندگی راهی برای تعریف ارزش ها، نگرش ها و رفتار (هویت) افراد است.

کلید واژه: هویت اجتماعی، شالوده اجتماعی، فرهنگ مصرف، سبک زندگی، رفتار و کنش های مصرفی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.