کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۲
مقدمه: یکی از راه های اصلاح آموزش طراحی دوره های آموزش بالینی با استفاده از الگوهای یادگیری پیشرفته و استفاده از مشارکت برنامه ریزی شده متغیرهای حیطه قلمرو بالینی است. نقش پرستاران و اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی و پرستاری در ارتقای حرفه ای و توسعه فردی دانشجویان پرستاری اساسی است. با استفاده از مدل سینرژی در این تحقیق خصوصیات بیمار با خصوصیات پرستاران تعیین و مورد ارزیابی قرار گرفت.روش ها: این مطالعه یک مطالعه اقدام پژوهی (Action Research) است. مدل سینرژی جهت ۱۲ نفر از دانشجویان ارشد ویژه ترم ۲ پرستاری که نمونه پژوهشی را تشکیل می دادند، اجرا شد و نمونه گیری به روش آسان انجام گردید. زمان اجرای آن در نیمسال دوم سال های تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷ و ۸۹-۱۳۸۸ بوده و محل اجرای آن در بخش های مراقبت ویژه قلب بیمارستان های نور و بخش های مراقبت ویژه جراحی قلب و جراحی قلب بیمارستان شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است. ابزار گردآوری داده ها در این مطالعه پرسشنامه تعیین خصوصیات پرستاران و بیماران و تعیین سطح بندی این خصوصیات با استفاده از پرسشنامه تعیین خصوصیات پرستاران و بیماران در مدل سینرژی است که از روایی و پایایی برخوردار است. مبنای قضاوت در این مطالعه میانگین کسب شده توسط آزمودنی ها بوده است.نتایج: میانگین سطح بندی خصوصیات دانشجویان پرستاری بخش توسط مربی و پرستاران نشان داد که میانگین امتیاز در خصوصیات ارزیابی و قضاوت بالینی مقیاس عملکرد دانشجویان ۳ (متوسط)، در حمایت قانونی و اخلاقی مقیاس عملکرد دانشجویان ۱ (حداقل امتیاز)، در اجرای مراقبت های پرستاری مقیاس عملکرد دانشجویان ۳ (متوسط)، در مشارکت و همکاری های بین حرفه ای مقیاس عملکرد دانشجویان ۳ (متوسط)، در دارا بودن و اجرای تفکر نظام مند مقیاس عملکرد دانشجویان ۳ (متوسط)، در پاسخگویی به تفاوت های بین فردی و اختصاصی مقیاس عملکرد دانشجویان ۱ (حداقل امتیاز) بوده است.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نیاز به ارتقای همکاری مشترک بین دانشکده های پرستاری و پزشکی و بیمارستان ها را در آموزش دانشجویان پرستاری و در نهایت ارایه اقدامات و برنامه های مراقبتی برای مددجو و خانواده را در چهارچوب برنامه ریزی نظام مند نشان می دهد. این مدل یک راه دسترسی عملی برای آموزش برنامه ریزی شده و توسعه آن است و دانشجو توانایی پاسخ به نیازهای بیمار و خانواده اش را در غالب سازمان یادگیری کسب می نماید.
کلید واژه: آموزش بالینی، دانشجویان پرستاری، تیم های یادگیری بالینی، خصوصیات، مدل سینرژی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.