مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

تعداد صفحات :۹

سابقه و هدف: کسب “مهارت های تفکر انتقادی (Critical thinking skills)” در آموزش علوم پزشکی به عنوان هدف غایی آموزش به حساب می آید. هدف از انجام این پژوهش، تعیین و مقایسه میزان مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های پرستاری، مامایی و کاردرمانی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۳۸۵ – ۱۳۸۴ بود.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی– مقایسه ای است. در این پژوهش، ۴۲۶ نفر دانشجوی ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری، مامایی و کاردرمانی که در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۵ ۱۳۸۴ مشغول به تحصیل بودند، به روش سرشماری انتخاب شدند و برگه اطلاعات دموگرافیک و پرسش نامه “آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب” را تکمیل نمودند.یافته ها: بین نمره کل تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول با دانشجویان ترم آخر در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران تفاوت معنی داری وجود داشت (به ترتیب ( p<0.04وp<0.03 ). اما درنمرات سایر گروه ها تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین نمره کل تفکر انتقادی دانشجویان، در رشته های تحصیلی و دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت معنی داری نداشت.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان می دهد افزایش قابل ملاحظه ای در میزان “مهارتهای تفکر انتقادی” دانشجویان ترم آخر صورت نگرفته است که علت آن می تواند عدم توجه کافی به آموزش “مهارت های تفکر انتقادی” در طی دوران تحصیل باشد.

کلید واژه: تفکر انتقادی، دانشجویان، ویژگیهای فردی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.