بررسی ترازنامه حرارتی در موتورهای اشتعال جرقه ای با سوخت گاز طبیعی در حالت پرخورانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ترازنامه حرارتی در موتورهای اشتعال جرقه ای با سوخت گاز طبیعی در حالت پرخورانی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ترازنامه حرارتی در موتورهای اشتعال جرقه ای با سوخت گاز طبیعی در حالت پرخورانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ترازنامه حرارتی در موتورهای اشتعال جرقه ای با سوخت گاز طبیعی در حالت پرخورانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ترازنامه حرارتی در موتورهای اشتعال جرقه ای با سوخت گاز طبیعی در حالت پرخورانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات موتور

تعداد صفحات :۱۸

هدف از این مقاله شرح و بررسی ترازنامه حرارتی در موتور است. بدین منظور آزمایش های ترازنامه حرارتی بر روی موتور پایه گازسوز EF7، با سوخت گاز طبیعی و در حالت پرخورانی، انجام شده است. آزمایش های ترازنامه حرارتی در صنعت خودرو به منظور شناخت چگونگی توزیع جریان انرژی و اگزرژی در موتور و بهبود بازده آن انجام می شود. این آزمایش ها نسبتا طولانی و پرهزینه است زیرا باید با دقت انجام گیرد، لذا در این مقاله به جستجوی معادلاتی که قابلیت کاربرد در شرایط مختلف عملکردی برای محاسبه ترازنامه حرارتی موتور را داشته باشد، پرداخته شده است.در آزمایش انجام شده توان موتور، انرژی دود خروجی، انرژی منتقل شده به سیال خنک کاری، انرژی خروجی توسط خنک کن میانی و سایر انرژی ها، که شامل انتقال حرارت به صورت جابجایی و تشعشع از بدنه موتور است، محاسبه شده است. توان خروجی از موتور با استفاده از لگام ترمز، انرژی دود خروجی، انرژی منتقل شده به سیال خنک کاری و انرژی خروجی توسط خنک کن میانی با توجه به اطلاعات ثبت شده توسط حسگرها و روابط موجود تعیین شده است. سایر انرژی ها به صورت مستقیم محاسبه نشده و با استفاده از قانون اول ترمودینامیک برای حجم محاسباتی در نظر گرفته شده در اطراف موتور محاسبه می شود. تلفات اصطکاکی موتور نیز به صورت حرارت به سیال خنک کاری منتقل شده و در انرژی منتقل شده به آن منظور می گردد. آزمایش های ترازنامه حرارتی در چهار حالت عملکردی تمام بار و نیمه بار با دمای سیال خنک کاری ۹۰ و ۱۱۰ انجام شده اند. در تمام آزمایش ها موتور کاملا گرم است.پس از اندازه گیری ترازنامه حرارتی در حالت های عملکردی مختلف، بر اساس نتایج تجربی محاسبه انرژی دود خروجی، یک معادله ریاضی برای محاسبه این انرژی پیشنهاد شده است که نتایج حاصل از این معادله انطباق نسبتا خوبی با نتایج تجربی آزمایشگاهی دارد. در ادامه بازده موتور در حالت های مختلف با یکدیگر مقایسه شده است، مشاهده می شود که با افزایش بار و دمای سیال خنک کاری، بازده موتور افزایش می یابد. همچنین تاثیر استفاده از پرخوران بر افزایش توان و بازده موتور در این مقاله بررسی شده است.

کلید واژه: ترازنامه حرارتی، بازده، انرژی دود خروجی، توان خنک کاری، پرخوران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.